0-100 2,7 s. És van más is itt

2013.03.05. 14:45

A Nissan-agyagkemencéből csupán egyetlen ropogósan friss vekni jött elő az idei genfi Autószalonon, ettől még leragadni bőven volt okom. Átstrukturálás, új márkák, mindeközben a meglevő autók beértek, annyira, hogy némelyik csúnyán belerondít az európai gyártók eddig megszokott lapjárásába. indítsunk az újjal - ez a Note.

Jellegtelen doboz, kellemes vezethetőséggel, jópofa variálhatósággal - ennyit volt érdemes tudni erről a kis buszlimóról. Eddig. Az új Note azonban a látványával is jelzi - mostantól oda kell majd figyelni rá. Bár az alapkoncepció maradt - hosszan tologatható hátsó ülések, magas építés, sok-sok hely kis küldő méret mellett - a látványosan meghúzott oldalsó karaktervonalak (a Nissan Squash Line-nak hívja) miatt ez az új sokkal laposabbnak tűnő, sokkal autószerűbb valami. Igazából - izgalmas.

Tömve lesz érdekességekkel: parkolás segítő, 360 fokos kamerája lesz, de a csomagtérnyitóba szerelt fő objektív látószöge több mint 180 fok. Amellett, hogy sokat látni vele, arra is figyelmeztet, ha mozgó tárgyat, embert vesz észre a kocsi mögött - például játszó gyereket. Ha pedig elkoszolódik, egy elmés mosó-szárító szerkezet elpucolja. Lesz a Note-ban holttér-, sávelhagyás-figyelő rendszer is. A
motorkínálat is érdekes - a Renault-származék másfeles dízellel 95 g/km-es szén-dioxid kibocsátást kapunk, a csúcsgép pedig kompresszoros lesz, 98 lóerővel mindössze 1,2 liternyi lökettérfogatból. 100 ezret akarnak eladni belőle évente. Sajnos beülni nem engedtek, sőt, a hátsó ajtót ki se nyitották, de amit láttam, jól nézett ki benne.

A tisztán elektromos Leaf háza táján is vannak újdonságok. Miután már több mint 50 ezret eladtak belőle, a gyártást most elindítják az angliai Sunderlandben is. Ezzel a Leaf jóval olcsóbb lesz, Magyarországon, ha igaz, 9 millió forintért már meg lehet majd venni. Ez brutál jó ár egy teljes értékű, most már 200 kilométeres hatóvátolságot tudó elektromos családi kompaktért. A modellfrissítés során nagyobb lett a csomagtér, jobbak lettek az ülések, a töltő pedig 6,6 kW/h sebességgel tolja a kraftot.

Az igazi autóbuzi számára azonban a nagy szó, hogy hivatalosan is bejelentették a Nismo márkát Európában. Lesz Nismo 370Z (csodálatos, tényleg nézzék meg a képeket), Nissan Juke Nismo is, amely az eddigi 1,6-os turbó DIG-T verziót viszi tovább, 190 helyett 200 lóerővel, 240 helyett 250 Nm-nyi nyomatékkal, jobb ülésekkel, kormánnyal, pedálelhelyezéssel, műszerekkel, még keményebb rugózással. A Nismo-Juke-ot iTabhez is hozzá lehet kapcsolni, ilyenkor a vezető újabb műszereket kap: olajhőmérséklet-jelzőt, olajnyomás-mérőt, gyorsulásérzékelőt, ilyeneket.

Ide tartozik: a GT-R legújabb frissítése 2,7 másodperces 0-100-as gyorsulást (eddig 2,8 volt), merevebb karosszériát, erősített féltengelyeket, javított olajszivattyút és még jobb Nürburgring-köröket hozott - utóbbit most már 7 perc 19,1 másodperc alatt tudja le ez az autószörny.

És bár csak tanulmány, egy pillantást az elég gyenge, Innovative Resonance nevű, ám annál mutatósabb crossoverrel kapunk a Nissan jövőjébe. 22-es kerekek, üvegtető, lebegni látszó tetőkárpit, lebegni látszó mindenféle baszina benne. Ja, természetesen hibdrid hajtása van és összkerekes.

És - hadd legyek kicsit önző - egy kellemes apróságot kiemelnék, ami mutatja, a Nissan komolyan gondolja a publicitást. A szalonokról mindig probléma tudósítást küldeni, mert a wifi minősége a legjobb esetben is ingadozó, ha pedig híre megy, hogy valamelyik standon hellyel-közzel megy a net, előbb-utóbb fürtökben lógnak a firkászok, és összeomlik az egész. A Nissan erre mit tesz? Kis asztalokat helyez el, mindegyiknél villámgyors, vonalas nettel. Imádom őket...