2013.04.20. 08:42

Már három generációnyi Ford Focus választ el bennünket az utolsó Escorttól – lassan teljesen kihal a régi típusjelzés Európában. Talán ezért látta időszerűnek a Ford, hogy ismét felhasználja a patinás nevet, méghozzá a világ egy távolabbi pontján.

A sanghaji Auto China egyik nem várt meglepetése az Escort Concept, amely tanulmányautó létére elég hétköznapi jelenség. Egy kompakt szedánról van szó, amely méreteit tekintve nemigen különbözik a Focustól, csakhogy annál valamivel egyszerűbb, hagyománytisztelőbb formájú, persze az átlagosnál tágasabb utastérrel. Az Egy Ford program törekvéseit ismerve – amely szerint a Ford mindenütt ugyanazokat a járműveket forgalmazza világszerte, a helyi igényekre szabva – meglepő, hogy egy ilyen, a Focusszal használati értékben lényegében megegyező modellt állítottak ki, de elképzelhető, hogy más piacokon is soknak találta a vásárlók egy része a Focus formai különcségeit, így akár az amerikai, és az európai kontinensen is elfér egy-egy ilyen típus a kínálatban. Valahogy úgy viszonyulhat egymáshoz a Focus és az Escort a Fordnál, ahogy a Golf és a Jetta a Volkswagennél: eltérő közönséget céloznak hasonló műszaki tartalommal, de eltérő stílusban.

Harminckét éven át az Escort volt a Ford legkelendőbb európai modellje. Az első generációt 1968-ban kezdték gyártani, és négy generáció – ezen belül pedig legalább hét különféle alváltozat – készült. Az utolsó generációt azonban túl sokáig tartotta piacon a Ford, 1990 és 2000 között, ami a végére adott a típusjelzésnek egyfajta ódivatú mellékízt. Alighanem ezért döntöttek úgy 1998-ban, az utód bemutatásakor, hogy a típussal együtt a nevét is nyugdíjazzák. Ez azonban idestova tizenöt éve történt, és az ódivatú mellékzönge most még jól is jönne, hisz a kínai vásárlók egy jelentős része vállaltan konzervatív stílusú, kényelmes autókat keres.

Az autó műszaki tartalmát egyelőre nem ismerjük, de nagyon meglepő lenne, ha nem az aktuális Focus padlólemezét és motorjait találnánk benne.