2013.05.24. 15:23

Korábban már megleshettük a Renault középmotoros tanulmányát, de azt senki sem feltételezte, hogy ilyen szélsőséges lesz a műszaki tartalom. Kicsi rá az esély, hogy a Twin'Run nevű gép gyártásba kerül, de ha mégis, biztosan kultusztárgy lesz belőle.

A Renault Sport korábban is bizonyította már, hogy nem állnak távol tőle az elvetemült dolgok. A Clio II-ből készítettek hathengeres, középmotoros változatot, de nem ez volt az első hasonló húzásuk: az 1980-as években a Renault 5-ösből is készült egy utcai középmotoros kivitel a korabeli rali-versenyekre. Ez utóbbi, mára legendás, és legendásan ritka modell stíluselemeit használták fel a Twin'Run tervezői, amikor a következő, egyelőre máshonnan nem ismert Twingo átalakítását kapták meg feladatul.

Ha minden igaz, a Twingo is farmotoros lesz, itt azonban nem a Smarttól kölcsönvett széria-hajtásláncot alkalmazták, hanem a Mégane Trophyét. A 3,5 literes, Nissan eredetű V6-os csúcsteljesítménye 316 lóerő, ami 4,5 másodperc alatt katapultálhatja a 950 kilogrammos, nagyrészt szálerősítésű műanyag elemekkel burkolt kiskocsit 100 km/h-ra. A végsebesség 250 km/h – egy ilyen rövid tengelytávú autóval már ez is istenkísértésnek tűnik – a megállásról pedig hatdugattyús féknyergek és belső hűtésű tárcsafékek gondoskodnak. Kanyarban a 18-as felnikre szerelt 205/40-es első, és 245/35-ös hátsó gumik tartják az úton a gépet. A középmotoros apróság egyébként eléggé farnehéz: a súly 43%-a jutott az első, és 57%-a a hátsó tengelyre. A tanulmány 3,68 méteres hossza igen közel áll a következő Twingóéhoz, ahogy az 1,493 méteres magasság is, az 1,75 méteres szélességhez azonban sokat hozzáadnak a sárvédő-szélesítések.

A Twin'Run leginkább a Twingo egyfajta előzetesének tekinthető – kedvcsináló, amellyel egyben letesztelhetik, hogy az ős R5-ösre emlékeztető szögletes forma mennyire találja el a közönség ízlését.