RXC – az utca királya?

2013.06.06. 15:16

Az, hogy rendszámos, és csukott az új Radical, persze nem jelenti azt, hogy ne lenne ugyanolyan versenypályára optimalizált szörnyeteg, mint az elődei.

A zárt RXC valamivel nagyobb, mint a korábbi Radicalok, így már nem elég egy autóhoz átalakított Suzuki Hayabusa motor a lélegzetelállító gyorsuláshoz. A Radical pedig nem adja alább. Ezúttal a Ford Mustang alapmotorját építették a hátsó tengely elé. A 3,7 literes hathengeres a Mustang közel 1,6 tonnájához sem kevés a maga 309 lóerejével, a Radical viszont 900 kilogramm, és a motornak egy 380 lóerőre piszkált változata került bele. Így 2,8 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és akár 280 km/h-val is száguldhat. A kemény versenyfutóművel és a versenyfékekkel pedig nyilván sokkal jobb az úttartása, mint bármelyik utcai Ferrarinak vagy Porschének.

Az RXC így is a Radical legpolgáribb gépe lesz – állítólag utcán sokkal használhatóbb, mint a korábbiak – így nagyobb érdeklődésre számíthat, mint a korábbi modellek, amelyeket tényleg csak heti rendszerességgel versenypályára járó, tréler-tulajdonos megszállottak vásároltak. Az autó végleges árát egyelőre nem ismerjük - még javában folyik a fejlesztés -, de az az érzésünk, ezzel is el lehet majd kenni a legtöbb Lotus és Caterham száját egy pályanapon vagy klubversenyen – ahová az ember ráadásul lábon érkezhet, és esős időben sem ázik bőrig.