2013.11.20. 17:07

A Porsche eddig csak a szélsőséges igényeket szolgálta ki. Sportkocsikat gyártottak sportkocsi-rajongóknak, hatalmas hobbiterepjárót megalománoknak, négyajtós kupét topmenedzsereknek. Csak olyan autó nem készült náluk, amelyet akár mindennapos használatban is el lehet képzelni. Ám a VW irányítása alatt ezen is segítenek: a Macan ugyanis maga a szaladgálós Porsche. Lehet családi autó, elfér a városi parkolóhelyeken, és könnyű belőle kiszállni - mindent jól tud, amit a többi Porsche nem.

A formatervben több hónapnyi kitartó kémfotó-zápor után nincs már semmi meglepő. Stílusában szorosan követi a Cayenne-Panamera vonalat, bár mindkettőnél kellemesebb arányú, ugyanakkor konfliktuskerülőbb forma. Nincs benne semmi túl jellegzetes a kötelező márkaarculati elemeken túl, de a maga módján kellemes látvány – mondhatni a prémium kategória VW Golfjának tűnik. Méreteiben sem lóg ki a sorból: 4,68 méter hosszú, 1,92 méter széles és 1,62 méter magas, azaz minden irányban kisebb a Cayenne-nél, de szűkös biztosan nem lesz.

A motorválaszték – legalábbis eleinte – csupa hathengeresből áll majd. Az alapmodellekbe háromliteres turbós V6-osokat szerelnek, a benzines S 340, a dízelmotoros S Diesel 258 lóerős lesz. A csúcsváltozat a Turbo nevet kapja – bár a többi változat is turbós – és 3,6 literes, 400 lóerős motorral készül majd. Ez utóbbi, ahogy sejthető, igazán durván is megy: 4,8 alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 266 km/h lesz, miközben a gyár 8,9 literes átlagfogyasztást ad meg, ami igazán nem rossz érték. Később lesznek szálkásabb fapad-változatok is kétliteres, négyhengeres benzines- illetve dízelmotorral, de itt sem érdemes 200 lóerő alatti változatokra gondolni.

A Macan persze csak Porsche mércével lesz olcsó: az alapváltozat 57930 euróba, azaz bő 17 millió forintba kerül majd, a csúcsváltozat ára pedig 79826 euró, azaz úgy 23,6 millió forint lesz. A négyhengeresek nyilván olcsóbbak lesznek, de itt sem nagyon számíthatunk 15 millió forint alatti árcédulára, azaz attól nem kell tartani, hogy a Macan valóban kínosan olcsó Porsche lenne. Annyira viszont az, hogy megduplázza a márka eladásait, legalábbis a cégvezetés erre számít. A forgalmazás jövő tavasszal kezdődik – remélhetőleg akkor közelebbről is megismerhetjük majd a hétköznapi Porschét.

Saját képeink a Macanról, Tokyoból: