2013.11.21. 13:42

Amikor azt hittük, hogy a Suzuki kifogyott a jó ötletekből, igazából csak altattak. A Tokiói Autószalonon bemutatott négy újdonság lehengerlő - ha nem fogy el a lendület a sorozatgyártásig, a következő években teljesen megújulhat a márka.

Hustlerekkel szórták tele a tokiói standot, mármint az agyament új dobozautójukkal, amely gyakorlatilag késznek tűnik, bár még tanulmánynak hívják. Bele lehetett ülni, körbe lehetett tapogatni - minden részlete szériaérett. Nyilvánvaló, hogy nem Európának szánják, már csak a méreteinél fogva sem, de annyira jópofa a koncepció, érdemes lenne elgondolkodniuk egy 25%-kal nagyobb testvérmodellben.

Többféle Hustler-változattal próbálták felhívni a figyelmet, hogy nem közönséges városi autónak kell elképzelni, mert annál sokkal többet tud. Például összkerékhajtást is lehet rendelni hozzá, vagyis terepezni is indulhat vele, aki mer. A 660 köbcentis motorkájával mondjuk inkább csak vidéki kirándulásokat néznék ki belőle.

Minőségérzetre nem egy tankot kell elképzelni, az ajtaja nyeklik, a beltér spártai, az egész dobozka törékeny benyomást kelt. De ez is olyan jópofa olcsóság, mint a Capturnél, ami nem zavaró, lehet szeretni, főleg, ha jó árat találnak ki neki.

A Hustler kupé-változata inkább csak ötletelésnek tűnik, bár kétségkívül vagány. A praktikus kockaformát viszont kár elrontani egy lejtős tetővonal kedvéért, ezért ezt tegyük el inkább a miért is ne kategóriába.

Kidolgozottsági sorrendben az X-Lander következik, amely a jó öreg Jimny technikájára épül. Úgy tűnik, rájöttek a Suzukinál, hogy a mai napig nem kapott konkurenst a nagy tudású, apró kasznis terepjáró, talán érdemes lenne rádobni egy modern héjat. Az X-Lander jó irányba mozdul, kevésbé haszonjármű-jellegű, mint a Jimny, nyitott tetővel a mókás kis Samurai ötletét vihetné tovább, amit ma is el lehetne adni szabadidőautónak.

A Crosshiker még jobban elrugaszkodott a valóságtól, ami a formát illeti. A Suzuki viszont egészen konkrét adatokat tett mellé: 810 kilós önsúlyt és háromhengeres, ezres motort vizionálnak hozzá, és a Regina tanulmánnyal közös alapokra épül. A Crosshiker a ránk záporozó kompakt szabadidőautók zuhatagában lenne egy további csepp, ami mindenképpen biztonságosabb stratégiai lépés, mint a Regina egyedi stílusa.

A rengeteg tanulmány egyértelműen jelzi, hogy a Suzukinál nagy megújulásra készülnek. A stílus és a lendület mindenképpen szimpatikus, és az is jó ötletnek tűnik, hogy a Suzuki megint arra koncentrál, amihez a legjobban ért: a kisautókra. A standot benépesítő számtalan dobozautó-variáció is erre utal - Japánban szinte csak ilyen Suzukit látni az utcákon. A legmókásabb az, hogy mutatóba elhozott Swift igazi behemótnak tűnik köztük.