Újra lesz Buggy-Bogár?

2014.01.13. 17:55

A Volkswagen tervezői ezúttal is egy Beetle-alapú tanulmánnyal igyekeztek felkelteni a Detroit Motor Show közönségének figyelmét, de ezúttal nem sportos vagy klasszikus, hanem terepjárós stílusban építették át a múltidéző modellt.

Az 1960-as évek végén, Dél-Kaliforniában kezdődött el a házilag épített Baja Buggyk divatja. Akkortájt Észak-Amerikában a VW Bogár számított a legolcsóbb autónak, így a fiatalok ebből építettek terepversenyzésre alkalmas gépeket, hosszú rugóutakkal, nagy, bütykös terepgumikkal és a gyárinál jóval erősebb motorral. Az elmúlt negyvenegynéhány évben aztán valódi kultusz alakult ki a jellegzetes megjelenésű homokfutók körül.

Ezt a kultuszt igyekeztek meglovagolni a VW tervezői a Beetle Dune tanulmánnyal. E törekvésük azonban a kerekek méretében, a megemelt hasmagassában, a fémszínű kartervédő-imitációkban és a tanulmány hírtelensárga színében ki is merül - minden egyéb szempontból a tanulmány alapjául szolgáló Beetle Turbo jellegzetességei uralkodnak a formán. Érdekes részlet a ködlámpákat pótló két tejüveg karika, aminek a tetejét némi fekete műanyaggal rejtették el. A cél a morcosítás lehetett, de inkább komikusan néz ki így, vastag szemöldökkel, mintsem agresszíven.

A Dune belül sem különbözik igazán a Beetle Turbótól, bár fekete helyett sárga betétek kerültek a kormányra, a középkonzolra és az ajtókra. A műszerek számlapjai is ugyanilyen színű csíkozást kaptak. Itt is akad persze néhány szokatlan részlet, amilyen a felső kesztyűtartó helyére tett kapaszkodó. Erre szükség is lehet, mivel a hajtáslánc is a legerősebb Beetle-ből érkezik: a kétliteres, 210 lóerős turbómotor hatfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket.

A tanulmány nagyrészt szériaérettnek tűnik, ha a vezetőség rábólint, valószínűleg akár már jövőre megkezdődhet a sorozatgyártás.