Megjött az olasz-amerikai Mondeo rivális

2014.01.13. 15:17

Amitől tartottunk, beigazolódott: a halarcú rém maga a sorozatgyártású Chrysler 200, ám az új modell bizonyos szempontból mégis ígéretes. Más hűtőmaszkkal érzésünk szerint akár Európában is sikeres lehetne – nem kizárt, hogy el is jut hozzánk valamilyen néven.

Bár sokáig kellett rájuk várni, lassanként megérkeznek azok a típusok, amelyeket a Chrysler csoport valóban a Fiat műszaki segítségével fejlesztett ki. Az első a Dodge Dart volt, és most itt a bő egy számmal nagyobb modell, a Chrysler 200. Ez a típus, bár a műszaki alapjait ugyanúgy az Alfa Romeo Giuliettától kapta, mint a Dart, méretben inkább a Ford Fusionre, a Mondeo amerikai gyártású megfelelőjére emlékeztet. Profilból van is benne valami a vetélytárs karakteréből, legalábbis az oldalablak-sor körvonala és a tető íve hasonló, bár szemből és hátulról nagyon más. Elöl már korábban látott, fájdalmasan sematikus új Chrysler-arc határozza meg a látványt, hátul viszont egyértelmű Audi-nyúlással találkozunk.

Műszaki szempontból egyetlen komoly újítást tartalmaz a 200-as: a kategória első, 9 fokozatú automata sebességváltóját. Ez elvben takarékosabb lehet, mint a kevesebb fokozatú automaták – a gyáriak szerint akár 13%-kal is javulhat a fogyasztás az új váltóval. A Chrysler persze igyekszik idomulni a kategória elvárásaihoz – ennek megfelelően kétféle motort kínálnak majd, a jó öreg Chrysler-Hyundai-Mitsubishi négyhengeres 2,4 literes változatát, amely jelenleg a MultiAir2 TigerShark névre hallgat és 184 lóerős, illetve a 3,6 literes Pentastar V6-os 295 lovas változatát. Az új váltó mellett új összkerék-hajtást is fejlesztettek a 200-ashoz, amely automatikusan lekapcsolja magát a hátsó tengelyről, így a gyáriak szerint 80%-kal kevesebb energiát használ el feleslegesen mint a konkurencia hasonló rendszerei. Ugyanakkor szükség esetén akár a nyomaték 60%-át képes a hátsó kerekehez irányítani.

A Chrysler új modelljét Észak-Amerikában már a második negyedévben elkezdik forgalmazni. Az viszont elég bizonytalan, hogy más piacokon – így Európában – felbukkanhat-e valamilyen formában. Úgy hallani, a Lancia márkát már nem tervezik továbbfejleszteni, inkább elsorvasztják, az Alfa Romeo viszont várhatóan egy egész más külsejű autót épít majd ugyanezekre az alapokra. Ugyanakkor nem kizárt, hogy egy másik márkanéven, mondjuk Fiat logóval mégis felbukkan mifelénk a típus, persze a helyi igényeknek sokkal inkább megfelelő motorokkal és váltókkal.