Cadillac a 4-es BMW ellen

2014.01.14. 15:11

Úgy néz ki, a prémium-kupék piacát ismét felfedezték maguknak a luxusautó-márkák, pedig volt olyan pillanat is, amikor úgy nézett ki, végleg el is tűnhetnek az efféle kétajtósok. Most azonban a Lexus után a Cadillac is piacra dobott egy kétajtós modellt, amely az Audi A5, a 4-es BMW és a Mercedes C Coupé közvetlen vetélytársa lesz.

Az ATS Coupé elegáns, ám meglehetősen konzervatív jelenség, amely jórészt a megszokott Cadillac stíluselemeket viseli magán. Talán csak a tető és az oldalablak-sor felső kontúrja hoz némi változatosságot az évek óta azonos sablont követő egyen-formavilágba, de azt azért túlzás lenne állítani, hogy a márka kisebbik benzines kupéja kirívóan sportos vagy fiatalos lenne. Pedig azok a változatok, amelyeket eddig bejelentettek, meglehetősen mérgesnek ígérkeznek.

Műszaki értelemben persze nincs lényegi változás a szedánhoz képest: két változat lesz, a gyengébbikbe is 278 lóerős, kétliteres, négyhengeres turbómotor kerül, automata, vagy kézi kapcsolású hatsebességes váltóval. Az erősebb kivitelt 3,6 literes, 327 lovas V6-os szívómotor hajtja majd, ám ehhez egyrészt már nem kérhető manuális váltó, másrészt egyáltalán nem biztos, hogy ezt a változatot is elhozzák majd Európába.

A kupé elsősorban persze Észak-Amerikában számíthat sikerre, de ezt a típust Európában is forgalmazni szerené a General Motors, abban a reményben, hogy az ATS sorozattal végre sikerül labdába rúgniuk a német, brit és japán konkurensekkel szemben. A gyáriak szerint ennek érdekében igyekeztek ezt a változatot a vezetési élményre kihegyezni: azt mondják, az 50-50%-os súlyeloszlás a tengelyek között, a MagneRide aktív lengéscsillapítók és az önzáró differenciálmű is ezt a célt szolgálja. Emellett biztonsági téren is igyekeztek beérni a konkurenciát, legalábbis sávtartó asszisztens, adaptív tempomat és baleset-előrejelző is került a Cadillac kupéjába.

Az ATS Coupé forgalmazásának megkezdésére még várni kell: Észak-Amerikában is csak a nyár közepén szállítják ki az első példányokat a megrendelőknek, Európába pedig várhatóan még később érkezik a típus.