Jön az ezres Volkswagen Golf

2014.01.30. 06:56

Ugyan a Polóban mutatják be elsőként, de az egyliteres turbós háromhengeresnek komoly szerepet szán a Volkswagen. A Fordhoz és az Opelhez hasonlóan ez váltja az 1,4 literes alapmotorokat, és nem csak a városi kiskocsikban.

Eddig azt gondolhattuk, hogy a Volkswagen ragaszkodik az igényes megoldásokhoz, hisz az 1,2 literes TSI turbómotort még négy hengerrel valósították meg. Ám úgy tűnik, ez csak átmeneti megoldás: a Fordhoz, az Opelhez és a Renaulthoz hasonlóan az alapmodelleket kevesebb alkatrészből álló, és így olcsóbban gyártható háromhengeres turbómotorral kínálják majd. Eddig a Ford volt az egyetlen, amely a C szegmensben is ezt a megoldást alkalmazta – a többiek egyelőre csak kisautókba építenek háromhengeres turbómotorokat – de a Volkswagen már megerősítette, hogy a Golfból hamarosan elkészül az ezer köbcentis változat, és jó eséllyel a vállalatcsoport másik két tömegmárkája, a Seat és a Skoda is ugyanehhez a megoldáshoz folyamodik majd.

Mára szinte minden európai autógyár bemutatta már saját háromhengeres turbómotorját, és valószínű, hogy a későbbiekben ezek teljesen átveszik majd az 1,2-1,6 literes szívómotorok helyét. A gyártók így tudják egyszerűen csökkenteni legnépszerűbb típusaik névleges fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását, márpedig az EU jelenlegi szabályozása erre szorítja rá az autóipart.