2014.02.05. 11:27 Módosítva: 2014.02.05. 11:29

Egy tanulmányautó dolga az lenne, hogy a formájával hívja fel magára a figyelmet, de ez egyre nehezebben megy. Ha tippelnünk kéne, azt mondanánk, tízből egy marad meg legalább halovány emlékképként. A Renault formatervezői láthatóan nagyon igyekeztek, hogy átugorják a Delhi Motor Show látogatóinak ingerküszöbét – bármi áron.

Az azért látszik, hogy korszakalkotó ötletük nem volt, így inkább néhány piszkos trükköt dobtak be. A szürke alapon kénsárga felni-, ajtó-, tető- és hűtőmaszk-betétek, illetve az ugyanilyen árnyalatúra festett rugók vonzzák a tekintetet, ha kell, ha nem. A hangszórókat idéző, lukakból kirakott mintázat szintén érdekes, bár nem tudni, mit keres egy autó orrán, ahogy az sem egyértelmű, hogy minek egy Captur méretű autóra két hatalmas, Lamborghini-módra előre-felfelé nyíló ajtó. A forma maga inkább csak kaotikus, mint eredeti, az összkép pedig a rózsaszín macskanadrágos, szőkített hetvenéves nénik okozta megdöbbenést juttatja az ember eszébe: lehetetlen nem odanézni, mégsem az esztétikumra figyel az ember.

A műszaki tartalom már nem is ilyen különleges: a Kwidben van összkerék-hajtás, és 1,2 literes turbómotor dupla kuplungos váltóval – lényegében a Capturból már ismert műszaki megoldások, nagyobb kerekekkel, bütykösebb gumikkal és terepjárásra alkalmasabbnak tűnő arányokkal. A gyártó szerint persze készülhetne Z.E., azaz elektromos hajtású változat is, de hogy ilyesmire költenek-e mostanság, az a villanyos Fluence bukása után legalábbis kérdéses.

Azért akad egy igazán szokatlan tartozéka a Kwidnek, bár kérdés, hogy egy valóban elérhető autóban meddig tartana. A tető hátsó, felnyitható része alatt lakik egy négyrotoros, távirányítású lebegő játékszer, amilyet egy ideje már az iPad-hez is kínálnak. Van benne kamera, így be lehet vele kukucskálni közeli házak lányos szobáiba, bár kérdés, hogy az ilyesmire mit reagálnának az amúgy elég konzervatív indiaiak. Emellett nem csak kézzel irányítható, a fedélzeti navigációban előre megadott útvonalat is képes végigrepülni. Hogy van-e értelme? Így első hallásra nem sok, de a Renault tanulmánya egyébként sem praktikus célból készült. Egy tanulmányautóba bármilyen marhaság elfér, amíg a szalon-látogatókat a stand köré csalja, és erre a lebegő izé nyilván kiválóan alkalmas.