2014.02.14. 10:49

Hosszú előkészítés – tanulmányautók és kémfotók sora – után a Renault most megmutatta a Twingo harmadik generációjának sorozatgyártásra alkalmas változatát. Az apróságot már a Mercedesszel közösen fejlesztette a Renault, de azt mondják, nincs benne régebbi műszaki megoldás.

A formatervet láthatóan próbálták érdekessé tenni: Laurens van den Acker főtervező szerint nem csak a kivételesen sikeres első generáció, de az ős-Renaut 5-ös stíluselemeit is felhasználták a tervezésnél. Érdekes módon a legtöbben, akik meglátták, mégis a Fiat 500-hoz találták hasonlónak, de a formatervezésben is igaz, hogy sikeres modelltől lopni nem szégyen. Az egységes márkaarculatból ugyan egy kicsit kilóg az autó, de állítólag ez is szándékos, hisz itt fontosabb volt az erőteljes, önálló stílus mint az egységesítésre való törekvés. Az új Twingo egyébként kisebb, mint az elődje, hosszában épp 10 centit kurtítottak rajta – épp 3,5 méter a végeredmény – ami a farmotor és a hátsókerék-hajtás miatt lehetséges.

Ezt a megoldást elsősorban persze azért választották, hogy a padlólemezt aztán alkalmazhassák a Smart ForTwo és ForFour modellek utódjaiban is, ám amellett, hogy valamivel drágább a gyártása a fronthajtású hajtásláncokénál, akadnak előnyei is. Ilyen például, hogy valószínűtlenül kis fordulókört tudtak elérni – az új Twingo állítólag a legendásan fordulékony London taxikat is lefőzi ebből a szempontból. A megoldás árnyoldala, hogy elvesz némi helyet a csomagtartóból, de ezt a hátsó ülések variálható kialakításával igyekeznek ellensúlyozni.

Érdekes, hogy a Renault egyelőre nem árult el semmit a harmadik generációs Twingo műszaki adatairól, így azt is csak pletykákból tudjuk, hogy kicsi, turbós háromhengereseket fejlesztettek a típushoz. Az adatokat nyilván hamarosan közlik majd, hisz a premiert néhány héten belül tartják a Genfi Autószalonon.