Luxus-Citroen kivételes erővel

2014.04.04. 15:47

A Citroen luxusautóit eddig mindenki kényelmes, tágas, de nem különösebben erős autóknak ismerte. Erre most itt ez a kőkemény futóművű, versenymotoros gép, rettenetes, metál-lila színben. Legalábbis meglepő.

A komplikált nevű DS 5LS R pontosan olyan benyomást kelt, mint egy M-es BMW vagy egy AMG Mercedes. Kivételesen igényesen kialakított, bőr borítású, de sportos kialakítású belső tere van, lapított aljú kormánykerékkel, fekete színben, alig észrevehető lila díszítésekkel. Ilyet, különösen ebben a méretben és árszinten nemigen láttunk a Citroentől, de ahhoz képest, hogy a cég kezdőnek számít ebben a műfajban, az eredmény meggyőző.

Már a belső nézegetésekor feltűnhet, hogy középen nincs váltókar, de ez nem jelenti, hogy valami vacak hagyományos automata váltóval próbálták volna kiszúrni a szemünket: az 1,6 literes, 300 lóerős versenymotorhoz hatfokozatú szekvenciális versenyváltó társul. Az egész egy az egyben a Citroen nemrég felszámolt, elképesztően sikeres raliprogramjából érkezett, és nem valószínű, hogy ez az autó ebben a formában sorozatgyártásba kerülhetne, bár ha azt nézzük, hogy a Mercedes az utcai A45 AMG-be 360 lóerős, kétliteres motort épít, akkor a Citroen is készíthetne 300 lóerős ezerhatszázast.

Az autót egyelőre tanulmányként mutatják be, méghozzá a hó végi, pekingi Auto China kiállításon. A helyszín nem véletlen, a DS 5LS, a Citroen legnagyobb luxusmodellje egyelőre kizárólag Kínában kapható, ahol a PSA csoportnak nagyon komoly tervei vannak. El szeretnék érni, hogy a prémium-piacon ugyanolyan súlyú versenyzővé váljon a francia gyártó, mint a BMW vagy a Mercedes, és erre meg is van az esély. Most, hogy a cég legnagyobb résztulajdonosa a kínai Dongfeng, minden eddiginél nagyobb a kínai siker esélye, márpedig ettől a piactól várják, hogy kihúzza a vállalatot a kátyúból.