2014.04.15. 16:03

Fura szerzetet mutat be a PSA csoport Pekingben. A Citroennél tervezték, de nem Citroen, terepjárónak tűnik, de nincs összkerék-hajtása. Ennek ellenére nem kizárt, hogy népszerű lesz a DS 6WR.

A PSA rég lemondott már a luxusautók piacáról. Készítettek ugyan 607-es Peugeot-t és C6-os Citroent, de inkább csak az állami megrendelők kedvéért, és ezek a modellek soha nem fogytak igazán. Ám Kínában meglátták, mekkorát szakít a másutt szinte nem is létező Buick, vagy az olyan győkértelen luxusmárkák, mint a Lexus, így felcsillant a remény: talán érdemes megpróbálkozni a prémium-modellekkel, hátha sikerül látható eladásokat produkálni. Az ilyen autókon ráadásul több a nyereség, mint egy átlagos modellen, így hamarabb megtérülhet a befektetés. Erre tenyésztették ki a DS modellcsalád újabb tagjait, amelyeket éveken át csak tanulmányautóként mutogattak. Az első komolyabb modell a DS 5LS szedán volt, amelyet kifejezetten Kínának szántak, most pedig itt a második is, a DS 6WR.

A névben itt már nem szerepel a Citroen, és ez nem véletlen. Míg a korábbi DS modelleket csupán a nagy sorozatú Citroenek elegánsabb, vagy legalábbis érdekesebb formájú, igényesebb kivitelű változatainak szánták, ezek az új modellek már a DS márkához tartoznak. Nincs rajtuk Citroen jelzés, bár a tervek ugyanott készülnek. A 6WR orrán is a DS logó díszeleg vaskos kromkeretben – ez bizony a francia prémiummárka második modelljének tekinthető.

Az újdonság egyébként sokkal célszerűbb, mint azt a korábbi tanulmányokat látva gondolni lehetett. A 4,55 méter hosszú, 1,86 méter szélet és 1,61 méter magas 6WR felhasználási köre alapján egy alternatív Nissan Qashqainak tűnik: praktikus, kellőképp levegős családi autónak. A motorpaletta sem olyan széles, mint a német luxusmárkáknál: az 1,6 literes THP turbómotor 160 és 200 lóerős változatai közül lehet választani, amelyhez minden esetben hatfokozatú automata váltó kapcsolódik.

A típus legérdekesebb tulajdonsága, hogy bár szabadidő-autónak tűnik, összkerék-hajtással nem készül majd. A magyarázat egyszerű: a PSA kompakt padlólemezéhez ugyanis nincs ilyen, legfeljebb hibrid hajtással tudnak valami hasonlót szimulálni. A 6WR-ben azonban ilyen sincs, csupán a Grip Control nevű rendszer, amely a gyáriak szerint a tapadás optimalizálására képes. Ez a gyakorlatban alighanem a fékek segítségével emulálja az önzáró differenciálművet, így olcsó és egyszerű a gyártó számára, és a felhasználó is csak a gyorsan kopó fékbetétek miatt érezheti kellemetlennek. Ám ha az autót ritkán használják nagy sebességű kanyarodásra, vagy a kiépített úthálózattól távol, akkor ez sem okoz majd gondot.

A DS 6WR ugyan Kínában mutatkozik be, és ott is kezdik majd először forgalmazni, de az 5LS-sel szemben ez a modell Európában is bemutatkozik majd, méghozzá még az idén, várhatóan az év végén.