2014.04.24. 06:20 Módosítva: 2014.04.24. 06:20

Pekingben ugyan még csak tanulmányként állították ki a Golf R 400-ast, de a 400 lóerős 2 literes motort, és a köré épített autót sorozatgyártásra szánja a Volkswagen. A vállalat fejlesztési igazgatója megerősítette, hogy a szupererős turbómotor alig különbözik attól, amit már ma is gyártanak, így viszonylag hamar be is indíthatják a gyártást.

A kétliteres EA888 blokknak eddig 300 lóerős volt a legerősebb változata – ezt építették a Golf R-be. Ám úgy néz ki, a motorfejlesztők megtalálták a módját, hogy további száz lóerővel növeljék a teljesítményt, úgy, hogy közben megfeleljen minden, a sorozatgyártású autókkal szemben támasztott követelménynek. Így ez lehet a legerősebb sorozatgyártású, utcai kétliteres turbómotor, megelőzve az AMG 360 lóerős motorját. Szakértők szerint ezzel nagyjából el is éri azt az elméleti határt, amelyet már csak az emissziós küszöbértékek átlépésével lehet túlszárnyalni, bár nem vehetjük biztosra, hogy a konkurencia később nem találja meg a módját e határok kitolásának.

Az összkerék-hajtású Golf R 400 jobban gyorsul, mint a korai Lamborghini Gallardók – 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t – és valószínű, hogy a végsebessége is meghaladhatná a 280 km/h-t, ha nem korlátozná le az elektronika ennél az értéknél. Valószínű, hogy az Audinál is felhasználják majd ezt a motort, amely erősebb, mint a TT-RS-ben használt 2,5 literes öthengeres turbómotor, így akár annak a kiváltására is alkalmas lehet.