A végsebessége: 466 km/h

2014.08.05. 14:37

A Hennessey eredetileg tuningcég volt – most is különféle amerikai típusok átalakításából él a vállalkozás – de egy ideje reszelik félig-meddig saját sportkocsijukat, a Venom GT-t. Ez eredetileg csupán egy durván túlmotorizált Lotus Exige átépítésnek indult, ám úgy néz ki, a következő generáció már nem is emlékeztet az angol eredetire.

A Venom F5 már csak halványan emlékeztet Lotusra, legalábbis az előzetes vázlatok alapján. Az arányok – és nagyrészt nyilván a műszaki megoldások is – változatlanok, de ezt az autót könnyebb lesz sajátként eladni. Ráadásul ezt szánják a világ leggyorsabb sportkocsijának. A Venom GT ugyan február óta nem hivatalosan birtokolja ezt a címet, hisz túllépték vele a 435 km/h-t, de az F5-tel ezt is jócskán túl szeretnék licitálni. Az autó formája nagyrészt a virtuális szélcsatorna-teszteknek köszönhetően lett ilyen: a GT légellenállási tényezője még 0,44 volt, az új sportkocsié azonban 0,4 alatt lesz, viszont a tervezők azt remélik, sikerülhet átörökíteni a GT kivételes nagy sebességű stabilitását.

Szüksége is lesz rá, hisz a becslések szerint az 1,3 tonnás autó a továbbfejlesztett, 1400 lóerős ikerturbós Chevrolet V8-assal elérheti majd a 290 mérföldes óránkénti sebességet, ami átszámítva bő 466 km/h volna. Ilyen tempónál pedig már komoly kihívás az is, hogy az autó ne emelkedjen a levegőbe a menetszéltől. Az átdolgozott motorhoz egy új váltó is készül: szimpla kuplungos szekvenciális szerkezet, amely könyebb, mint a hagyományos kézi váltó, viszont sokkal gyorsabban működik. Az F5 kivételes képességei közé tartozik még a GPS-sel összekötött menetstabilizáló rendszer, amely felismeri, ha az autó valamelyik versenypályán tartózkodik, és ennek megfelelően enged többet vagy kevesebbet a sofőrnek.

Az F5 a Venom GT közvetlen utódja lesz, ennek megfelelően elképesztő áron készül majd, viszont nagyon kis mennyiségben. Úgy tudjuk, az első működő autót már 2015-re elkészítik, a szériapéldányokkal viszont nemigen találkozhatunk 2016 előtt. Az F5-ből állítólag több készül majd, mint a GT-ből: a Lotus alapú modellből összesen 29-et gyárt a Hennessey, míg az F5-ből legalább harmincat – igaz, egy-egy példányért elkérnek majd bő 1,2 millió dollárt.