Divine DS: a Citroën legújabb őrülete

2014.09.05. 12:09

Bár a baj nem sokkal kisebb, mint volt, a Párizsi Autószalonra a PSA konszern azért nem mehet készületlenül. Itt mutatniuk kell valamit, ami betekintést enged a márka jövőjébe, vagy legalább jól néz ki. Az idén ezt a szerepet a Divine DS nevű modell tölti be, amely nagyjából Golf méretűnek látszik, és meglepően sportos fazonú.

A fura szerzet formavilágával már találkozhattunk, legalábbis a gömbölyded felületekről a Survolt (2010) és a Révolte (2009) tanulmányok juthatnak az eszünkbe. Itt azonban nem erősen ívelt bogár-tetővel próbáltak sajátos karaktert kölcsönözni a formának, hanem olyan részletekkel, mint az Alfa Romeo stílusú hátsó csíklámpák, vagy a hátsó ablak és a tető, amely sík rombusz-felületekből áll, és így az autó minden más részletével teljesen ellentétes stílusú. A viszonylag hosszú orr, a nagy felnik és a kis hátsó túlnyúlás meglepően sportossá teszi a tanulmány karakterét, ami a Citroënre eddig nem volt jellemző. Ám most, hogy a DS-ből különálló márkát próbálnak faragni, nyilván ez is változik.

A Divine DS fejlesztésébe egyébként a Swarowskyt is bevonták, amely az itt-ott felbukkanó gyöngydíszes arany kárpitozásban érhető tetten leginkább. A belső tér egyébként inkább fantasztikus flimekbe illene, mint az utcára: a tükör helyéről lógó tablet és a vetített műszerfal-kép még csak elmenne egy aktuális szériamodellben, de az ülések összevissza formája és a rombusz-alakban felosztott üvegtető sokkal inkább önmagáért való művészet, olyasmi, amit a jövő tárgyaival szokás összekapcsolni.

A műszaki részletekről keveset tudunk – eddig annyi látott napvilágot, hogy a Divine DS-be 220 lóerős hajtáslánc kerül. Bár hogy ez a teljesítmény hagyományos belsőégésű motorból, vagy hibrid hajtásból származik-e, az később derül ki.