Az Év Autója vadabb változatban

2014.09.08. 16:25

Korábban már láttuk, hogy a Peugeot milyennek képzeli a 308-as GTI változatát, de mielőtt az igazi sportváltozatot gyártásba küldenék – amely valójában csak egy szűk réteg számára lesz élhető és elérhető – készítenek két, polgáribb, de szintén gyors változatot GT néven.

Ezek ötajtós és kombi karosszériával is elérhetők lesznek, és csak annyira lesz kemény futómű alattuk, amennyire az elérhető sebesség miatt stabilitási szempontból szükséges. Van ugyan néhány látható jele annak, hogy ez egy erősebb váltzoat – nagyobb felnik, nagyobb első fékek, diffúzor-imitáció a hátsó lökhárítóban – de ezek egyike sem nagyon feltűnő, így mondhatjuk, hogy tipikus meglepetés-autókról van szó, amellyel jóval nagyobb és drágább autók is megelőzhetők.

A benzines teljesítménye alig marad el egy Golf GTI-étől: az 1,6 literes THP turbómotor 205 lóerős és 285 Nm csúcsnyomatékú. A 2 literes HDi dízel valamivel gyengébb, 180 lovas, viszont a csúcsnyomatéka kerek 400 Nm. A Peugeot érdekes módon úgy döntött, a végsebesség- és gyorsulás-adatokat egyelőre nem közli, így legfeljebb becsléseink lehetnek a többi, hasonló teljesítményű modell adatai alapján. Ám aligha tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy a GT a 100 km/h-s sebességet 8 másodperc körüli idő alatt érheti el, a végsebessége pedig a gyengébb dízelmotorral is 220 km/h közelében lesz.

A 308 GT-t a Peugeot a Párizsi Autószalonon mutatja be, így a hiányzó adatokat is nyilvánosságra hozzák legkésőbb október elejéig.