2014.09.19. 13:10

Talán nem túlzás azt állítani, hogy ma már a Polo GTI képviseli azt a VW palettáján, amit korábban a Golf sportváltozata: erős, gyors és mégsem megfizethetetlen. Ráadásul már a raliban is a Polóé a főszerep – nem csoda, hogy a németek igyekeztek valamivel érdekesebbé tenni az utcai modellt.

Ami azonnal felismerhetővé teszi az új változatot, az a trapéz-forma alsó légbeömlő. Bár ez meglehetsően gyakori stíluselem manapság, a Polón egy ilyen részlet is forradalminak hat, különösen a GTI előző, lényegében karakter nélküli alsó rácsozata után. Ezen kívül továbbra is csak néhány vékony vörös csík és a nagy alufelnik utalnak rá, hogy ez itt nem a legegyszerűbb fapados változat. Az eddig használt 1,4 literes, turbós és kompresszoros 192 lóerős benzinmotort egy 1,8 literes szimpla turbósra cserélik, amely ugyan pontosan ugyanakkora teljesítményű, viszont nyomatékosabb: 250 helyett 320 Nm a csúcsérték.

Az új motorral ismét elérhetővé vált a kézi váltó, amelyet korábban teljesen megpróbáltak kiváltani a dupla kuplungos automatával. Persze DSG-vel továbbra is rendelhető lesz a VW sportos kiskocsija, amely az átalakítás nyomán akár 6,7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, és elérheti a 236 km/h-t.

A megújult Polo GTI-t a Párizsi Autószalonon mutatja be a Volkswagen.