2014.09.25. 11:43

A Renault soha nem változtatott nagyon sokat az Espace-on, elvégre egy piacvezető modellt gyökeresen megváltoztatni nem lenne okos dolog. Ám mostanra picit megporosodott a koncepció, hisz az olyan modellek megjelenésével, mint a Ford S-Max, az egész kategória iránti elvárások is megváltoztak.

Erre a jelenségre próbál választ adni a Renault az új Espace-szal, amely a szokatlanul nagy méretű kerekeinek és magas övvonalának köszönhetően egyértelműen sokkal dinamikusabb jelenség. Azt már korábban, a tavaly ilyenkor bemutatott Initial Paris tanulmány láttán sejthettük, hogy ez lesz az irány, de azt senki nem gondolta, hogy a szériamodell ennyire szorosan követi majd a koncepció-autó stílusát. A nagy kerekekkel persze sok hely elvész az utastérből, de úgy tűnik, ezt találták a kevésbé lényeges szempontnak az autó tervezői – vagy még inkább a Renault stratégái.

Természetesen ebből a generációból is lesz hosszabb kivitel, hét üléssel, Grand Espace néven, de egyelőre csak a rövid verzió képei kerültek nyilvánosságra. Az Espace egyébként műszaki szempontból is lényeges előrelépés az elődökhöz képest. Már moduláris platformra épül: a CFM1 jelzésű padlólemez több jövőbeli Renault modellt terveznek majd, köztük a Laguna és a Koleos utódait is, ha minden igaz.

Az új Espace-ról legkésőbb október 2-án minden lényeges információt megtudhatunk, hisz ekkor mutatják be hivatalosan a Párizsi Autószalonon.