2014.10.02. 13:49

Korábban már kiszivárgott néhány homályos fotó a megszokott arányoktól kissé eltávolodó modellről, de azt nem gondoltuk, hogy ennyire jól néz majd ki, és ennyire bonyolult lesz a típus, amely hivatalosan az Asterion LPI 910-4 névre hallgat.

A név már önmagában is egy csomó mindent elárul a típusról. Egyfelől hogy a névleges teljesítménye 910 lóerő, másfelől hogy mind a négy kereke hajtott. Azt azonban nem, hogy mindezt hogyan érik el, márpedig itt ez az, ami igazán érdekes. A Lamborghini tanulmányában ugyanis a Huracan 610 lóerős V10-es szívómotorja dolgozik, és ezt egészítették még ki három villanymotorral, amelyek összesen további 300 lóerő leadására alkalmasak, valamint kiváltják a hagyományos összkerék-hajtást is.

Ez azt jelenti, hogy az Asterion átmenetileg villanyautóként is használható, ilyenkor 125 km/h a végsebessége és 50 km a maximális hatótávolsága. Ráadásul szabvány vegyes ciklusban 4,2 liter benzinnel is elmehet 100 kilométert, ami ebben a műfajban, ilyen teljesítményszint mellett kivételes értéknek számít. Ha viszont kevésbé érdekes a fogyasztás, menni is úgy tud az Asterion, ahogy egy Lamborghinihez illik: 3 másodperc alatt elérhető vele a százas tempó, a végsebessége pedig 320 km/h.

A formaterv egyénként elég szokatlan, főleg azért, mert első ránézésre nem lehet megállapítani az arányokból, hogy mi hol van benne. Persze középmotoros, hisz a Huracán hajtásláncát kapta meg – és ezt jelzik a nagy oldalsó légbeömlők – de elég hosszú az orra hozzá, hogy a motor akár ott is lakhasson. Ettől az arányai talán még szerencsésebbek is, mint a sorozatgyártású Lamborginiknek, vagy legalábbis kevésbé radikálisak.

Az Asterion gyártását egyelőre nem tervezi a Lamborghini, viszont így jelezte a VW olasz sportkocsimárkája, hogy hibrid hajtásrendszeren, amilyen a McLaren P1-ben, a LaFerrariban és a Porsche 918-asban egy ideje már elérhető, ők is dolgoznak, sőt, talán övék a legkomplikáltabb rendszer mind közül. Nem csodálkoznánk rajta, ha a közeli jövőben bemutatnának egy hasonló hajtásrendszerű utcai autót is, most, hogy a technika elkészült hozzá.