Igen, ez itt a vadiúj X6-os

2014.10.04. 12:34

A BMW a mai napig nem hiszi el, hogy mekkora siker lett az X6-os BMW, azt meg pláne nem, hogy mind a mai napig nincs konkurense. Most, hogy megjelent a második generáció, kicsit értetlenül nézünk, mert látszólag alig változott. Közben meg teljesen új.

Elsőre én is nehezen hittem el Denis Baudouin-nek, aki a BMW magyarországi importőrcégét igazgatja, hogy minden öt eladott X5-ös után eladnak 2-3 X6-ost is. Úgy tűnik, a BMW által is extrovertált külsejűként említett kupészerű terepjáró olyan gombot nyomott meg a BMW-sek egy bizonyos rétegénél, amire azonnal megnyíltak a bankszámláik. Nem is akármennyire: a sima, háromliteres dízelmotor csak addig tudta vezetni az eladásokat, amíg nem jelent meg az M50d jelzésű változat, ugyancsak sorhatos, háromliteres motorral, csakhogy három turbóval. Azóta letaszítani sem lehet az eladások éléről.

Az új X6-ossal ismerkedve az ember nehezen idézi fel, hogy milyen volt a régi és mi a különbség a részletekben. Pedig műszakilag teljesen más a két autó. Ne feledjük, időközben a modell alapjául szolgáló X5-öst is leváltották. Most ugyanezekre az alapokra került az X6-os, persze másmilyenre hangolt futóművel. Állítólag olyan vezetni, mint egy sportkupét, csak egy kicsivel nagyobb. Illetve nem is kicsivel.

Az X6-os azért elég sokat megőrzött a jellegzetességeiből, és bár nem publikálták a pontos méreteit, van egy olyan érzésem, hogy lényegesen nagyobb lett. Az előző X-os hátsó ülésén például alig fértem el, pedig átlagos termetű emberként nem vagyok ilyesmihez szokva. Az új X6-os hátuljában valósággal lötyögtem, és a kupétető alatt is volt némi hely a fejemig. A formatervezők megtartották a régi X6-os fellépőjét, ami gyakorlatilag a küszöb része és meglehetősen jó dizájnelem, de a ki és a beszállást kissé kényelmetlenné teszi.

Az X6 leghátuljában a csomagtartó sem kicsi, 580 literes és széria az ötödik ajtó motoros motoros mozgatása. Az utastérben egyébként nagy meglepetések nem értek, kábé ezt várja az ember egy BMW-től: nagy képernyő középen, i-Drive a kardánalagúton, és hasonlók. Az újdonságokat nyilván menet közben látja az ember a fedélzeti rendszerben.

Az X6-oshoz kezdetben háromféle motor lesz. A magyar szempontból legfontosabb M50d jelű teljesítménye 381 lóerő lesz, de kínálják mellette a mezei sorhatos háromliteres dízelt is, 258 lóval. Az üzemanyagbizniszt a V8-as benzines pörgeti majd a legjobban, 450 lóerős teljesítménnyel. 2015 tavaszától lesz két újabb háromliteres sorhatos motor is hozzá: a 306 lóerős turbós benzines a 35i jelű, a 313 lóerős dízel a 40d jelű változatba kerül. Az összes motort nyolcfokozatú automatával párosítják és az X6 esetében széria az xDrive jelű összkerékhajtás is. Az X5-össel ellentétben itt egyelőre nem kell tartani a négyhengeres motorok megjelenésétől.

Vajon mennyi lehet az X6 legtöbbet fogyasztó változatának a norma szerinti, hivatalos kombinált fogyasztása? A jó válasz a cikk végén.

  • 1975
    9,7 liter/100 km
  • 1577
    11,2 liter/100 km
  • 953
    16,4 liter/100 km
  • 800
    Visszatermel, nem?

Szintén az X modellek világából érkezett a másik BMW-újdonság, az X5 eDrive nevű plug-in hibrid, amelyet az ember otthon is viszonylag gyorsan töltögethet, ha vesz hozzá egy fali töltőt (wall box). Persze ez egyelőre még csak koncepció, de itt a hangsúly az egyelőre szón van.

Hogy mit tud? Hivatalosan akár 120 km/órával is képes haladni elektromos hajtással, illetve ha ezt nem erőltetik, akár 30 kilométert is megtehet üzemanyag elégetése nélkül. Belső égésű motorja négyhengeres, turbós benzines (valószínűleg kétliteres, ezt nem árulták el), 245 lóerővel, ehhez jön még a villamos gép 95 lóereje (70 kW). Így együtt igen jó erőben vannak, mert az összkerekes autó 7 másodperc alatt van százon. Ja, és az EU-ciklus szerinti mérésen 3,8 litert fogyaszt. Erre mondjuk kíváncsi lennék a gyakorlatban.

Ha már szóba kerültek az elektromos dologok, egy kicsit kanyarodjunk vissza Magyarországra, mivel nálunk nem forgalmazták eddig az i-modelleket, vagyis az i3-ast és az i8-ast. Ez úgy tűnik, az év végére megváltozik, mivel elérhetők lesznek ezek az elektromos/hibrid autók, bár egyelerőe csak egyetlen kereskedésben. Hogy mennyiért, azt még nem tudni, de mint Denis Baudouin mondta, ők ezt akkor is meglépték volna, ha a magyar kormány nem lengette volna be a Jedlik Ányos programot, noha a mai napig nem sokat tudni arról, hogy hogyan fogják támogatni az elektromos autózást. Mindenesetre úgy tűnik, a szándék megvan, és ha bármilyen kedvezmény vagy támogatás is jár majd a járművekhez, akkor a BMW csak jól jár, hisz több i modellt tud majd eladni.

Párizsban még egy premiert tartott a BMW, a 2-es kabrióét, amely a 2-es kupé nyitható változata. A tető nyitása 20 másodpercig tart, de ami még érdekesebb, erre 50 km/óráig menet közben is képes az autó.

Nem szeretnék adós maradni a tippverseny eredményével: természetesen a 9,7 l/100 km a jó válasz.

Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!