Jól nézze meg, ilyen pofátlan klónt ritkán lát

2014.11.23. 18:14 Módosítva: 2014.11.23. 18:14

Olyat másolt a kínai Landwind, ami mellett a Land Rover vezérigazgatója, Dr. Ralf Speth sem ment el szó nélkül. A hazai piacon érdekelt autógyártó X7 néven szinte négyzetcentire lemásolta az Evoque-ot, legalábbis, ami a külsejét illeti.

Kínában járva sok ismerős autóformát lát az európai szem egészen furcsa logók alatt. Ezek egy része törvényesen, megvásárolt licenszjogok útján másolt típus, míg vannak olyan klónok, melyek önkényesen készülnek, engedély nélkül. A kisebb autómárkák sok esetben tehetetlenek az ilyen hamisítványok ellen, de a nagyoktól több eredményes fellépést láttunk a múltban. Ilyen volt például, amikor a Ford betiltotta az F-150 4R3 néven árult helyi klónját. Az új botrány a Land Rover és a Landwind között készül.

Az X7-ről egyelőre keveset tudni, de Kínában már több hónapja fotózzák kiállításon, gyártelepen. Eddigi információk szerint az SUV-t egy Mitsubishitől származó kétliteres, turbós négyhengeres hajtja 188 lóerővel. Az autó nem csak kívül, de az utastérben is megpróbálta lemásolni az Evoque-ot. Ez több-kevesebb sikerrel össze is jött: az anyagminőség valószínű mérföldekre van a Land Rovertől, de a tagolás, a kapcsolók, a kormány és még az ülésmintázat is visszaköszön. A Landwind 120 ezer jüanért (4,8 millió forint) árulná a klónt, ami igencsak fájó, tekintve, hogy Kínában 400 ezer jüanért (16 millió forint) kínálnak egy Evoque-ot.

Speth szerit nagyon kiábrándító az a másolási folyamat, ami Kínában zajlik. Mint mondta, az X7 nem más, mint szellemi tulajdon lopása, ezért megteszik a szükséges lépéseket. A vezérigazgató továbbá elmondta, hogy helyi partnerével, a Chery-vel sok sikert értek már el Kínában, és ez az, amit a Landwind beárnyékolni készül az X7-tel. A történethez persze hozzátartozik, hogy a Land Rover 2008-ig a Ford tulajdonában volt, a Ford kínai partnerei pedig a Jiangling Motors és a Chagan Auto, az a két vállalat, amely a Landwindet tulajdonolja. Ez éppenséggel nem magyarázat, csak egy rejtély, hiszen az Evoque egy 2011-es modell.

Ilyen egy igazi Range Rover Evoque
Ilyen egy igazi Range Rover Evoque

Az klón értékesítése márciusban kezdődne, a Land Rovernek és diplomatáinak tehát még negyed évük van elérni, hogy a kínai hatóságok letiltsák.