Stílusosan búcsúzik az ős-Land Rover

2015.01.07. 13:17

Elérkezett a búcsú éve: a Land Rover decemberben leállítja a Defender gyártását. A masszív gépet, amely hosszú élete során a terepjárás szinonímájává vált, három különleges sorozattal búcsúztatják, a Heritage, az Adventure és az Autobiography változatokkal, amelyekből korlátozott példányszám készül az év során.

A Heritage-dzsel a legelső Land Rover modellek szellemét próbálják megidézni. A Grasmere Green nevű halványzöld szín, a sűrű, négyzethálós hűtőrács, a színre fényezett hűtőmaszk és lemezfelni-garnitúra, valamint a fehérre fényezett tető is a típus korai évjárataira emlékeztet. Ezt a változatot augusztusban kezdik forgalmazni, 27 800 fontos alapáron, és elérhető lesz 90 Hard Top, 90 Station Wagon és 110 Station Wagon változatban is. Ám hamar érdemes lefoglalózni ezt a kivitelt, ha valaki nem akar lemaradni róla, hisz csupán 400 példány készül.

A Defender Adventure Edition teljesen más karakterű jármű: ezt afféle kalandjárműként tálalja a Land Rover. Az autó masszív benyomást keltő terepgumikat, fekete felniket, valamint kétszínű fényezést kap. Ezen felül a szériafelszereltség része a megerősített alsó védelem, így tényleg könnyebb szívvel lehet terepre menni ezzel a kivitellel. A 90 Station Wagon és 110 Station Wagon változatban megvehető modellből 43 495 fontos alapáron kerek 600 példányt gyártanak, és szintén Augusztusban kezdik el gyártani.

Valamivel korábban válik elérhetővé az Autobiography Edition, ezt már áprilisban át lehet majd venni a kereskedésekben. A kétszínű fényezésű terepjáró afféle luxuskivitel, erősebb, 150 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú dízelmotorral – a többi modellben ugyanez a négyhengeres 122 lóerős és 360 Nm nyomatékú – és a belső tér minen kárpitja Windsor bőrből készül benne. Ebből összesen 80 példány készül, és csak 90 Station Wagon kivitelben lesz elérhető. Ez a három közül a legdrágább: 61 845 fontot kérnek egy-egy példányért.

Bár az már eldöntött tény, hogy a Defender Európában az idén kapható utoljára, nem kizárt, hogy a típus pályafutása folytatódik: a gyáriak szerint nem kizárt, hogy valamelyik másik kontinensen folytatódik az összeszerelés, igaz, sokkal kisebb mennyiségben. Egy lehetséges helyszín India, ahol a Land Rover anyacége, a Tata tovább folytathatja a termelést.