2015.01.16. 12:11

Négy éve leesett állal néztük végig, ahogy a BMW a kellemesen semleges 1-es BMW-t leváltja egy szerencsétlen, hörcsögarcú változattal. Senki nem értette, de úgy néz ki, a BMW-nél szerencsésen felfigyeltek a hibára.

A legnagyobb baj a kifutó modellel a két képtelen formájú első fényszóró volt, amelyek egyszerűen túl sok helyet hagytak a vesék körül, így lett ezekből két kilógó metszőfog egy kövérkés rágcsálóarcon. Valószínű, hogy a BMW-nél is érezték, ezen érdemes lenne változtatni, így faragtak egy új orr-részt a típus számára. Semmi nagy csoda, csak két alacsonyabb, de befelé kevésbé keskenyedő fényszóró, és máris jobb az összhatás. Cserébe hátul rontottak az autón azzal, hogy itt behúzták a lámpatesteket a csomagtérajtóba, de úgy néz ki, valaki az 1-es tervezői közt ragaszkodik hozzá, hogy valami diszharmónia maradjon a típuson. Természetesen mivel még csak a modellciklus felénél járunk, a többi karosszériaelem változatlan maradt.

A másik lényeges változás a motorválasztékot érintette: megjöttek a Miniből már ismert 1,5 literes háromhengeresek. A benzines, 109 lóerős változat kerül a 116i-be, a dízelüzemű, 116 lóerős pedig a 116d és 116d Efficient Dynamics Edition kivitelekbe. Ez utóbbi beéri 3,4 liter gázolajjal száz kilométeren. Érdekes módon az erősebb, turbós modellekben megtartották az 1,6 literes négyhengeres motorokat – ilyen kerül a 118i-be 136, és a 120i-be 177 lóerővel. A kétliteres benzines a 125i kiváltsága, de ezen a motoron nem történt látványos változtatás, továbbra is 218 lóerő és 310 Nm leadására alkalmas. Ami az erősebb dízeleket illeti, mind ugyanazt a kétliteres négyhengeres blokkot kapják, a 118d-be 150, a 120d-be 190, a 125d-be 224 lóerős kivitelt építenek. Meghagyták az egyetlen hathengerest is: az M135i teljesítménye 326 lóerő, így 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra – sőt, dupla kuplungos automatával 4,9 alatt, összkerék-hajtással és automatával pedig 4,7 alatt – a végsebessége pedig 250 km/h lesz.

Bár a modellfrissítések ritkán javítanak egy-egy típus fellépésén, ezúttal megkockáztatnánk, hogy ez történt. Még azt sem tartanánk lehetetlennek, hogy az átdolgozás révén jelentősen növekedjen a kereslet a típus iránt.