2015.02.04. 06:39

Ismét változni látszik a Hyundai vállalati stratégiája – az új Tucson legalábbis arra utal, hogy a továbbiakban kevesebb lesz a kifejezetten Európára szabott típusuk.

Az új szabadidő-autó létezéséről maga a koreai gyártó adott hírt: egyelőre egy vázlatot mutattak, amelyből sokmindenre nem lehet következtetni, hisz az efféle rajzokhoz képest sok minden szokott változni, míg elkészül a végleges változat acélból és műanyagból. Az azért látszik, hogy valamelyest változtattak a céges arculathoz tartozó hűtőmaszk-kialakításon, és hogy egy ötajtós modellről van szó magas övvonallal és alacsony ablaksávval, a mostanság még mindig divatosnak számító guruló bunker-építészet jegyében.

Az igazi meglepetés azonban az, hogy a Tucson ismét globális modell lesz. Bár a Genfi Autószalonon mutatják be, minimális változtatásokkal tervezik forgalmazni Európában, Észak-Amerikában, Dél-Koreában és Kínában, méghozzá ugyanazon a néven. Ez elég nagy váltás az európára szabott i modellsorozat után, de érthető: Európa egyre kevésbé tűnhet vonzónak a koreaiak számára, hisz az eladások zuhanása után nagyon lassan kezd magához térni a piac, és úgy tűnik, nem olyan mértékben, ami indokolná egy különálló modellválaszték fenntartását.