Végleg búcsúzik a Mazda 5?

2015.02.04. 11:02

Hiába áll mögötte Japán egyik legnagyobb óriásvállalata, a Mazda mégiscsak kis gyártónak számít, így meg kell gondolnia, mibe fekteti a fejlesztésre fordítható tőkéjét. Úgy hallani, az egyterű-kategóriában már nem látnak fantáziát, ezért utód nélkül tűnik el a kínálatból az 5-ös.

Bár névleg ez már a második generáció, az aktuális Mazda 5 lényegében ugyanaz az autó, amely 2005-ben először viselte ezt a nevet, és amelyet 2010-ben új alsó karosszériaelemekkel frissítettek fel. A típus egyébként még a régi Ford C1 platformra épül, így nem csoda, hogy szabadulnának tőle, hisz mára nemigen maradt másik típus a kínálatban, amely ne a Mazda saját fejlesztésű, könnyedén átméretezhető műszaki alapjaira épülne.

Az igazi kérdés az, hogy miért nem fejlesztettek utódot az ötös számára, de úgy tűnik, most jobban megéri szabadidő-autókat gyártani, hisz a korábbi egyterű-vásárlók egy jelentős része ma már inkább ilyen városi terepjáró-szerűségeket használ. Ilyenből pedig három is akad a kínálatban, a nemrég leleplezett, kisméretű CX-3, a közepes CX-5 és a nagyméretű CX-9 – bár ez utóbbit eddig nem forgalmazták Európában. Nem kizárt azonban, hogy a Mazda 5 helyére egy globális crossover érkezik, amely hétszemélyesként is megvehető lesz, Észak-Amerikában pedig kiválthatja a CX-9-est.

Az idén persze még rendelhető marad a Mazda 5, és a gyártás leállításának pontos időpontját sem ismerjük, de úgy hallani, a következő modellévtől kivezetik az egyterűt a kínálatból.