Megmutatták a VW Touran második generációját

2015.02.24. 16:42

Alapvetően tizenkét évig tartották piacon az első Tourant, és bár átesett két nagyobb felújításon 2006-ban és 2010-ben, csak most jött el az ideje, hogy egy teljesen új típussal váltsák fel. Az érdekes az, hogy az MQB padlólemezre épülő autót ugyan most látjuk először, mégis nagyon ismerős: olyan, mintha a VW formatervezői egyszerűen megnyújtottak volna egy Golf Sportvant.

Egy kicsit bíztunk benne, hogy a VW fantáziátlan egyenruha-korszakának lassan azért vége szakad, de az új Touran sajnos az ellenkezőjére bizonyíték. A forma majdnem teljesen ugyanolyan, mint a Sportsvané: ugyanolyan a kerekek környéke, az autó oldalán futó díszborda és az ablaksziluett is, csak a fényszórók belső sarka más, és persze a méretek: a Touran hátsó oldalablaka és hátsó ajtaja is hosszabb, a tetővonal pedig magasabban fut.

A forma eredetisége tehát aligha volt szempont, annál inkább a helykínálat növelése. Az új modell az elődjénél 13 centivel hosszabb, és ebből a 11,3 centinyi többlet a tengelytávban mutatkozik, azaz leginkább a hátsó lábtér lehet tágasabb. A csomagtér továbbra is elképesztő méretű, bár a méretnövekedés itt alig érzékelhető: 1040 liter a térfogata, 48-cal több, mint az elődé. A Touran persze készül majd hétszemélyes kivitelben is, de az ülések lehajtásával ideiglenesen akár furgonnak is használható, ilyenkor 1980 literes, sík padlójú raktér adódik az első ülések mögött. A nagyobb méretek – ahogy az MQB alapú modelleknél már megszoktuk – nem járnak tömegnövekedéssel, sőt, az elődhöz képest az új Touran még fogyott is, ezúttal összesen 62 kilogrammot.

A motorválaszték persze a szabványos négyhengeres turbómotorokból áll majd. A típust 1,2 literes 110 lóerős, 1,4 literes 150 lóerős vagy 1,8 literes 180 lóerős benzinmotorral, illetve 1,6 literes 110 lóerős és 2 literes 150 vagy 180 lóerős dízelmotorral gyártják majd.

Az új Tourant ugyan már a Genfi Autószalonon kiállítják a jövő hét elején, de megrendeléseket csak a nyáron kezd fogadni a Volkswagen, a forgalmazás pedig valamikor az év második felében kezdődik Európában.