2015.02.25. 11:31

Ez már a második Prologue tanulmány – a kupé után egy sportos formatervű óriás-kombit mutat az Audi, amely leginkább talán a Mercedes CLS Shooting Brake versenytársa lehetne. A hűtőmaszk ugyanaz, mint a tavaly ősszel bemutatott kétajtóson, de az Avant, ha lehet, még elegánsabb lett.

Mintha az Avanttal a modern formák ellenére finoman visszautalna az Audi bő harminc évvel ezelőttre. Akkor a márka csúcsmodellje a 100-as sorozat volt, és a köznyelvben csupán szivarként emlegetett C3-as sorozat kombija – amelyet már akkor Avantnak neveztek – nagyon hasonló ferde hátsó ablakos kombi volt. A Prologue kombi változata persze ezerszer jobban néz ki, mint az öreg százas, hisz sokkal jobbak az arányai, nagyobb a tengelytávja és hatalmasak a kerekei, de a múltra való utalást így sem nehéz belelátni a sziluettbe.

A formatervet – ahogy a Prologue kupéét is – az Audi egyfajta előzetesnek szánja: alighanem az itt látható stíluselemek bukkannak majd fel a közeljövő új Audi típusain. És ez nyilván nem csak a hűtőmaszkra vonatkozik, de a karosszéria nagy, viszont alig ívelt felületeire, a kerekek feletti határozott élekre vagy épp az ajtók alján végigfutó fényvonalra. A belső tér szintén új stílust hoz, egész egyszerű műszerfal-kialakítással, és nagyon kevés gombbal és sok érintőképernyővel – az nem kérdés, hogy ezen a téren az összes fejlesztés ebbe az irányba mutat.

Az autóba – ahogy manapság tízből kilenc tanulmányba – hibrid hajtáslánc kerül, pontosabban egy 3 literes, V6-os dízelmotor és villanymotorok kombinációja egy konnektorról tölthető 14,1 kWh-s lítium-akkumulátorral. Az összteljesítmény 455 lóerő, így a nagydarab sport-kombi 5,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 250 km/h, természetesen elektronikusan korlátozva. A meglepő nem is ez, hanem az 1,6 literes fogyasztási adat 100 km-re, ami valószínűleg a megszokott csúsztatással jön ki: ha teli akkumulátorral kezdik a mérést, és a száz kilométer egy részét tisztán villamos üzemben teszik meg, az a 3-4 literes reális fogyasztási adatot jelentősen csökkentheti. A Prologue Avant 54 kilométert mehet villanyautóként, azaz az akku töltésének költségét és az áram előállításának fosszilis energiaigényét nullának véve simán feleződik a reális fogyasztási adat – a valóság inkább 3,3-3,4 liter környéke lehet.

A tanulmányban persze egy csomó más fődarab is az elérhető csúcstechnikát képviseli, a fékek például kerámia-tárcsásak, a futómű légrugós, és az Avant mind a négy kereke kormányzott. Ez utóbbi megoldás 5 fokot kormányoz a hátsó kerekeken a sebességtől és a kormányszögtől függően, így kis tempónál csökkenthető a nagy tengelytávú autó fordulási köre, nagy sebességnél pedig javítható az autó stabilitása sávváltás közben.

A Prologue Avant a Genfi Autószalon Audi standjának középpontjába kerül, de nagy összegben mernénk fogadni rá, hogy egy-két éven belül elkészül az első szériamodell is a tanulmány stílusában, sőt, a márka eddigi gyakorlatát ismerve valószínűnek látjuk azt is, hogy az évtized végére minden Audi ezt a hűtőmaszkot viseli majd.