A Mitsubishi nagy meglepetéssel készül

2015.03.13. 12:26

A gyáriak csak egy plakátszerű képet mutattak az újdonságról, amely a New York Auto Show-n mutatkozik be, de az a szerencsétlen helyzet, hogy felismerhető benne a felújított Outlander, amelyről már leplezetlen képek is vannak.

Itt látszik, hogy sok típust már a bemutatása előtt nagy tömegben gyártanak: valaki egy egész hajórakomány ilyen átrajzolt orrú Outlandert fotózott egy kikötői rakodóterületen. Igazából ezzel a frissített modellel a Mitsubishi a 2012-ben bemutatott Outlandert ért kritikák egy részére válaszolhat, hisz azt a modellt unalmas külsejéért és az elődeihez képest is visszalépésként értékelhető belső téri anyagaiért és kidolgozásáért kritizálták a legtöbbet.

Az unalmas külső ellen láthatóan igyekeztek megtenni mindent, ami egy modellfrissítés alkalmával megtehető, legalábbis az egyik képen látható az új orr egy része, amelyet már a Ladától érkezett Thomas Bigwood ötletei nyomán rajzoltak – legalábbis erre utal az első fényszórók alatt C alakban futó krómcsík, amit a legújabb Mitsubishi tanulmányokon ugyanúgy láthatunk, mint a Lada Xray Concept 2 jelzésű prototípusán. Sorozatgyártmányon azonban a Mitsubishi használja majd először, itt. Krómdíszeket másutt is találni, például az oldalajtók alján és a csomagtérajtón is, és nem kizárt, hogy ennyi elég is lesz, hogy a semmilyen Outlandert egy kicsit jobban megjegyezhetővé tegye.

Nagy műszaki átalakulásra persze aligha számíthatunk, a konnektoros hibrid Outlander PHEV-en kívül egy 2,4 literes, négyhengeres benzinmotorral hajtott, fokozatmentes automata váltós egyszerűbb változat várható. Későbbre várható a dízelmotoros kivitel, hisz ilyet Észak-Amerikában még mindig nem könnyű eladni. Így erre alighanem az európai változat bemutatójáig várnunk kell.

A Mitsubishi kínálat továbbra is meglehetősen foghíjasnak és ötletszerűnek tűnik, de az Outlander új változatának premierje talán egy kis lépés a megfelelő irányba. Annyi mindenesetre egyértelmű, hogy hallgatnak a kritikákra: igyekeznek új, markánsabb stílust találni a márkának, amely talán ismét egységesebb márkaarculatot eredményez.