2015.05.13. 14:40

Nem a legradikálisabb, de kétségtelenül a legígéretesebb tanulmány a Wörtherseetreffen tudatnyi gyári tanulmánya közül a Golf GTI Clubsport. Ez az eddigi legerősebb GTI, ráadásul egész látványos is, legalábbis Golf viszonylatban mindenképp.

A tervezők megmaradtak a bevált GTI hajtsáláncnál, azaz az önzáró differenciálművet fékezéssel imitáló XDS rendszerrel és fronthajtással készül. Ez azért érdekes, mert a Clubsportba a kétliteres VW turbómotor 265 lóerős változatát építették, ráadásul overboost funkcióval, ami egy rövid időre további 10% teljesítménynövekedést hoz. Ekkora teljesítményt hatékonyan átvinni a két első keréken pedig már nem könnyű.

Ennek ellenére úgy tűnik, a VW megcsinálná a sorozatgyártású változatot, igaz, abba DSG helyett manuális váltó kerül, és 19-es helyett 18 hüvelykes felniket kap, ha igazak a hírek. Viszont dinamikai szempontból tudni fogja, amit a tanulmány: 6,4 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 250 km/h lesz, és akik ilyen erős Golfra vágynak, azoknak nyilván ez lesz a lényeg.