Vision G, a koreai elegancia

2015.08.12. 17:26

Az idén hét éve, hogy a Hyundai piacra lépett a Genesis luxusmárkával, amely elsősorban Észak-Amerikában aratott sikert. Nyilván nem véletlen, hogy a Vision G-t, amelyből akár a márka következő modellje is lehet, Kaliforniában, a Los Angeles megyei Művészeti Múzeumban leplezték le.

Bár a Genesis kínálatának egyik tagja, a Coupé is kétajtós és hátsókerék-hajtású, a Vision G nem is emlékeztet a koreai Nissan 370Z riválisra. Inkább a 7-es BMW méretű Genesis szedánnal mutat rokon vonásokat, legalábbis a hűtőmaszkja egyértelműen onnan való, ahogy a hosszú tengelytávú padlólemez is. A karosszéria azonban teljesen új tervezés, érdekes, hátrafelé lejtő övvonalával, hosszú kabinjával és elegáns arányaival. Az összhatás kétségkívül elegáns, bizonyos szögekből már-már a régi brit luxuskupékat idéző módon. Talán csak az autó hátulján komplikálták túl egy kissé a formákat, de nem fájdalmasan, inkább csak a túlzott igyekezetet érhetjük itt tetten.

Az autó egyelőre persze nem több puszta stílusgyakorlatnál, de a műszaki tartalom nem hiányzik belőle: az orrába a Hyundai jól ismert Tau V8-asa került, amely kerek 5 literes és 420 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 518 Nm, így a négyüléses kétajtós dinamikája nyilván bőven több, mint elegendő bármire.

A Hyundai elég óvatosan terjeszkedik a prémium-szegmensben, de az azért nem kérdéses, hogy komolyan gondolják a dolgot. Nem csodálkoznánk rajta, ha a kínálat következő tagja egy hasonló kupé lenne, amely nagy eladásokkal ugyan nem kecsegtet, de arra nagyszerűen alkalmas, hogy felkeltse azoknak a figyelmét is, akik eddig német, brit vagy japán luxusautókat vásároltak, és ezzel szélesítse a lehetséges vásárlók körét.