Bemutatták az új Hyundai-slágert

2015.09.09. 15:38

A Hyundai Elantra eddig is szokatlan karakterű autó volt hosszú tengelytávjával, viszonylag elöl kezdődő kabinjával és jellegzetesen térbeli domborítású oldalsó lemezeivel. De épp ez segített a tervezőknek most, hogy megújítják a típust: a nem kevésbé fura utód, bár ugyanazokra az alapokra épül, eltérő formai elemei miatt egész friss hatást kelt.

Az áttervezett modell nagy, hatszögletű króm-maszkjával, határozottabb éleivel és egyszerűbb felületeivel egész más stílust képvisel, mint közvetlen elődje. Még a hátsó oldalablakokat is kettéosztották, ami szintén abban segít, hogy újnak lássuk a formát. A tetővonal, az arányok és a méretek árulják el, hogy a műszaki alapok aligha változtak érdemben, hisz az autó 2,7 méteres tengelytávja megmaradt, a hossza 2, a szélessége 2,5, a magassága pedig fél centivel nőtt meg, ami ránézésre észrevehetetlen eltérést jelent.

A gyáriak szerint az új forma a masszív hűtőmaszk ellenére is igen jól sikerült aerodinamikai szempontból: a 0,27-es légellenállási tényező legalábbis erre utal. Egyelőre csak a koreai változatokat ismerjük, ezekbe még biztosan a régi, turbó nélküli benzinmotorokat építik. Két 1,6 literest – az egyik 132, a másik, autógázzal is működő 120 lóerős –, valamint egy kétliterest 149 lóerővel. Ezen felül készül még a típus 1,6 literes, 136 lóerős turbódízel motorral is. A hatfokozatú kézi váltó mellett ez utóbbi motor hétfokozatú dupla kuplungos automatával is kapható lesz.

Az Elantrát csak néhány európai országban kínálta a Hyundai – így Magyarországon is – ám épp a régimódi benzinmotor-paletta miatt kérdéses, hogy ez a következő változat megérkezik-e hozzánk. Igaz, hogy a Hyundai csoportnak már van korszerű turbós benzinmotorja is, de nagy kérdés, hogy a néhány ezres kelet-európai keresletért érdemes-e a típusból még egy, a többi piacon lényegében eladhatatlan kisturbós változatot piacra dobniuk.