2015.09.10. 11:34 Módosítva: 2015.09.10. 11:34

Európában a kompakt kombik legalább olyan fontosak az eladások szempontjából, mint az ötajtós típusok – nem csoda, hogy az Opel is egyszerre mutatja be a kétféle Astrát a Frankfurti Autószalonon. Az új Sports Tourer – az Opelnél így nevezik a kombit – a csapott hátú változathoz hasonlóan nem nő jelentősen, viszont a tömegét érezhetően csökkentették.

A formaterv a középső tetőoszlopig persze azonos a rövidebb változatéval, viszont hátrébb elég jellegzetessé tették a formát a hátsó tetőoszlopra szinte ráfolyó tetőlemezzel. A megoldás ismerős lehet, az Adam hátsó tetőoszlopa hasonlóan néz ki, bár az legalábbis véleményes, hogy az Astra Sports Tourernek mennyire áll jól. Az új formaterv alatt az autó nem lett érezhetően nagyobb: a hossza 4,702 méter, a szélessége 1,871 méter, a magassága pedig 1,499 méter. A nagy előrelépést a gyáriak szerint a 130 kilogrammal csökkentett tömeg jelenti, bár ez azért kevesebb fogyás, mint a 200 kiló, amit az ötajtóssal értek el.

Bár a gyártók általában közlik a kombik normál raktér-méretét, az Opel ezt az adatot fura mód nem szellőzteti az új Astra Sports Tourerrel kapcsolatban. Csak az derült ki, hogy lehajtott ülésekkel 1550 helyett 1630 liter áll rendelkezésre a pakolásra. Viszont a 2,8 centivel hosszabb hátsó lábtér azt is jelentheti, hogy a hátsó ülések hátrébb kerültek valamivel, akár a csomagtér-térfogat rovására, amely így akár az előd 500 literes alaptérfogata alá is csökkenhetett – ez pedig magyarázná, hogy az Opel miért nem siet közzétenni ez utóbbi adatot. A hátsó üléssor viszont 2:1:2 arányban dönthető, ami kétségtelenül célszerű megoldás.

A Sports Tourer műszakilag persze nem különbözik érdemben az ötajtóstól, ugyanazok az 1-1,6 literes, 95-200 lóerős benzin- és dízelmotorok kerülnek bele, ugyanaz a felszereltség jellemzi, és ugyanúgy októberben kezdik majd bevezetni a piacra Németországban, majd az ősz folyamán egész Európában.