A csúcson érdemes abbahagyni

2015.09.14. 19:08

A legutolsó gazdasági válság egyik áldozatai közé tartozik a komplett ausztrál autógyártás: ugyan a Ford döntött úgy, hogy megszünteti a helyi autógyártást, de ezzel összeomlott a helyi alkatrészgyártás, így a Holden is lehúzza a rolót 2017 végén. Így a most bemutatott felújított Commodore lesz az utolsó ausztrál tervezésű és gyártású nagykocsi.

A VFII jelzésű modell a 2013-ban bemutatott VF átdolgozott változata, hat és nyolchengeres motorokkal. A polgári változatokba 3 literes, 252 lóerős vagy 3,6 literes, 286 lóerős V6-os motor kerül, és persze készül SS kivitel is, a márkánál eddig használt legerősebb V8-as motorral. Az LS3 jelzésű motor 413 lóerős, a maximális nyomatéka 570 Nm, és hatfokozatú kézi váltón át hajtja a két hátsó kereket. Így az új Commodore SS akár 4,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót. Természetesen készül automata váltós kivitel is. Az új csúcsmotor érkezésével együtt áthangolták az SS futóművét, és a legjobban felszerelt SSV modellbe már gyárilag Brambo fékerndszer kerül.

A következő két évben már ez a típus készül majd a Holden gyárban, mielőtt végleg leáll a termelés. A márkanév persze marad, de Holden néven később már csak a GM globális modelljeinek átcímkézett változatait forgalmazzák majd. A kínálat nagy része már most is Dél-Koreából származik, a helyi Chevrolet üzemből, de emellett kapható néhány Opel modell, csak a kínálat csúcsát jelentő hátsókerék-hajtású szedánok származtak a helyi üzemből.