2015.10.01. 06:17

A Honda nyilvánvalóan tudatában van annak, hogy egy különleges műszaki megoldást, amilyen az üzemanyagcellás hajtás, csak nagyon karakteres autóban lehet jól eladni. A Toyota Prius és a Civic Hybrid harcából ez az egyik tanulság, amit biztosan megtanultak a Hondánál, és most láthatóan próbálják is alkalmazni a szomszéd receptjét.

A forma nem egészen új, az év elején Detroitban már mutattak egy hasonló méretű és arányú autót FCX tanulmány néven, a de az még nagyon sci-fi hangulatú volt steril fehér festésével, jelzésértékű LED-es lámpáival, üvegtetejével és gigászi kerekeivel. Ugyanakkor már ott is megvolt a nyúlánk kupéforma, és jellegzetességnek a hátsó kerekekre rálógó sárvédőívek. Tokióba azonban már egy sokkal szériaautó-szerűbb változatot visz a Honda, amelyről azt is elhinnénk, hogy az Accord következő generációja, ha hagyományos motort építettek volna bele.

Bár a részletekről egyelőre hallgatnak, valószínű, hogy ez is a cél, hiszen a Toyota már bejelentette a Mirai sorozatgyártását, és a Honda, amely legalább ugyanolyan rég fejleszti saját üzemanyagcelláit, mint a legnagyobb japán autógyártó, valószínűleg versenyben szeretne maradni. Az FCX-re sem mondanánk, hogy kirívó esztétikai élményt nyújtana, de a Mirainál azért megnyerőbb, és látszólag nagyobb, jobban használható is. A képességeiről egyelőre csak annyit árultak el, hogy egy tank hidrogénnel akár 700 km is megtehető vele, és hogy a hajtást végző villanymotorok teljesítménye bőségesen elegendő akár sportos autózáshoz is.

Az autónak ezt a változatát élőben a Tokiói Autószalonon láthatja elsőként a közönség, akkor talán az is kiderül, hogy a Hondának valóban vannak-e vele komolyabb tervei. A cég korábban egyszer már belengetett egy üzemanyagcellás szériamodellt FCX Clarity néven, ám az végül csak igen korlátozott számban épült, tesztelési céllal.