Leleplezték az utcai Deltawing kupét

2015.10.03. 06:25

A történet öt éve kezdődött: a sok esetben férfi nemi szervhez hasonlított Deltawing eredetileg vadászgép-szerű Indycar versenygépnek készült. Mostanra ez lett belőle: sokkal kevésbé látványos, de péniszre legalább már alig emlékeztet.

Amióta a Deltawing és a Nissan szakított, és a japánok lenyúlták az amerikai cég agytrösztjét, Ben Bowlbyt, viszonylag keveset hallhattunk bármiféle folytatásról. Pedig a Don Panoz és sportkocsi- illetve versenyautó-építő cége nem tétlenkedett: egy utcai- és egy versenyváltozatot is kidolgoztak, amelyeket most be is mutattak a Road Atlanta versenypályán. Ugyan van egy olyan érzésünk, hogy egyik sincs egészen kész, de ezzel próbálták jelezni, hogy a Deltawing Technologies él és virul.

Az utcainak mondott autó inkább afféle guruló makettnek tűnik fekete ablakaival, de ha van is műszaki tartalma, belső tere nyilván nincs. A forma viszont érdekes: a nyílhegy-formát és a kis első nyomtávot próbálták összehozni egy normál szélességű utastérrel. Nem mondanánk, hogy esztétikai élvezetet jelent a látványa, viszont állítólag 0,26 a légellenállási tényezője, ami egyáltalán nem rossz érték. Mintha kiegészítené a másik autót, a versenygépnek hívott jármű burkolat nélkül állt a közönség elé. A szerkezet érdekes hibrid: az alja alumínium, az orra láthatóan karbonszálas anyagból készült, a merevsége nagy részét viszont nyilvánvalóan a bukókeretként is funkcionáló acélcső felső váz adja.

Azt talán még a Deltawingnél sem tudják, hogy milyen motort szerelnének az autókba, így egyelőre csak annyit mondtak, hogy az utcai változatba bármilyen, keresztben való beépítésre tervezett motor befér. A versenyautóról viszont azt állítják, hogy a tömege nem lenne több 8-900 kilogrammnál, és úgy 350-400 lóerőt visel el a szerkezete gond nélkül.

A cél állítólag az volna, hogy készítsenek egy utcai GT autót és egy négyüléses Deltawing kupét is, de a képek láttán az az érzésünk, hogy akár egy-két év is eltelhet, mire ezekből a tervekből valóság lehet – ha egyáltalán meglesz az anyagi háttér, ami a gyártás elindításához szükséges.