Lassan eljön a jövő, az autógyárak így ünneplik

2015.10.16. 12:13

2015 október 21-e, a dátum, amikorra a Vissza a jövőbe című filmben az időgéppel érkeznek, alig egy hét múlva eljön, és mivel a film még most, harminc évvel a bemutatása után is népszerű, az autógyárak is meglátták benne a reklám lehetőségét.

Aki egykor úgy képzelte, hogy a nevezetes dátumra valósággá válik a légdeszka, a lebegő autó és a holografikus moziplakát, persze időközben rá kellett ébredjen, hogy a világ egész másfele fejlődött, mint akkortájt Robert Zemeckis és Bob Gale forgatókönyv-írók elképzelték. Viszont nagyszerű alkalom ez néhány gyártónak egy kis önreklámra. A Toyota például összehozta az alkalomra a két főszereplőt egy kis reklámfilmbe: Michael J. Fox és Christopher Lloyd arrób leszégetnek, hogy mi vált valóra, és mi nem. Egyelőre csak a reklám egy részletét tették közzé, azzal, hogy folytatás 21-én, de a pletykák szerint a hidrogén-üzemű Mirai hirdetésévé fajul majd a beszélgetés.

A Mercedes viszont a futurisztikus, önvezető F 015 tanulmánnyal a középpontban készített három rövidfilmet. Az egyiken épp megérkezik az üres autó a múltból, a film jellegzetes effektjével, a másik kettőn pedig meg nem valósult műszaki megoldásokkal – fénypórázos kutyasétáltató robottal és lebegő gördeszkával – látjuk együtt a Mercedes koncepció-autóját. És mindegyiknek a végén ott a felirat: kösz az ötleteket, Doki.

Nem csodálkoznánk rajta, ha jövő szerdáig néhány hasonló filmecske más gyártóktól is napvilágot látna – elvégre a jövő nem jön el minden nap.