2015.10.28. 15:05

Amióta a Lexusnál valaki kitalálta a kétszer két betűs tanulmány-rövidítéseket, könnyű megkavarodni. Ez itt az LF-FC nevet kapta, amire holnap már biztosan nem fogunk emlékezni, de arra talán igen, hogy ez az a modell a Lexus következő csúcsmodelljének előfutára.

Az LF-FC igazi óriás, két méter széles, 5,3 méter hosszú és 1,41 méter magas, bár ez a képekről nemigen derül ki, talán az arányosan óriási, 21-es felnikre épített kerekek és az összehasonlítási alap nélküli háttér miatt. A stílusát rég ismerjük: a homokóra-hűtőmaszk és az autó oldalnézetének vonalvezetése már számos Lexus modellen felbukkant, elsősorban a méretek és néhány részlet jelent változást. A hűtőrács például azt az érzést kelti, mintha millió fogsor vicsorogna egy nagyon éhes mélytengeri ragadozó szájából, de a nagyon alacsony, háromrészes LED-fényszórók is hozzátesznek a fenyegető összhatáshoz. Úgy tűnik, a Lexushoz is bedolgozik ugyanaz az autóhátsó-tervező aki a Toyota Mirai farát rajzolta – a hasonlóság tagadhatatlan, de talán rájönnek a tévedésre, még mielőtt az amúgy egész elegáns luxuskocsi gyártásba menne.

Belül még nagyon tanulmányautó az LF-FC, sok a hideg fehér bőrkárpit, és a kék LED-es hangulatvilágítás, bár abban sem lenne semmi különös, ha a Mercedes S osztály japán riválisában valóban találkoznánk hasonlóan szélsőséges hangulatteremtő elemekkel – az árba végül is beleférhet. A hajtásról egyelőre annyit tudunk, hogy valamiféle nagy teljesítményű üzemanyagcellás, összkerék-hajtású hibrid rendszer kerékagy-motorokkal, de a paramétereit egyelőre nem hozták nyilvánosságra. A szériagyártású LS utódba nyilván kevésbé radikális hajtás kerül, nagy benzinmotorok, és egy benzin-elektromos hibrid alkothatja a választékot a Toyota luxusmárkájának szokásait ismerve.

Ha az előző generációból indulunk ki, amelyet épp tíz éve, 2005 októberében LF-Sh néven mutattak be a Tokiói Autószalonon, majd 2006 januárjában már szériamodellként lepleztek le Detroitban, akkor az LF-FC-ből is hamar, akár már jövőre sorozatgyártmány lehet. Az viszont nem valószínű, hogy hidrogén-hajtással dobnák piacra, hisz ez a technológia még nagyon friss a szériamodellekben – néhány évig biztosan csak a Miraiban találkozhatunk ilyen hajtással.

Az alábbi képre kattintva Csikós Zsolt helyszíni fotóit böngészheti a galériában.