COPO Camaro: visszafejlesztve jobb?

2015.11.03. 13:57

Bár hatalmas műszaki előrelépésként értékelhető, hogy a Chevrolet már a Camaro előző generációjánál áttért a független hátsó felfüggesztés alkalmazására, vanolyan felhasználás, ahol jobb lenne a merev híd. Ahol tökéletesen sík az útfelület és hatalmas a teljesítmény – például a gyorsulási versenyeken.

Kifejezetten erre készült a COPO Camaro, amellyel a GM kifejezetten a Mustang Cobra Jet hegemóniáját szeretné megtörni az NHRA Funny Car kategóriájában. A merev hídon kívül persze számos más módosítás is segíti a Camarónak ezt a változatát, hogy gyorsulási versenyen eredményes lehessen. A tömegéből mintegy 60 kilogrammot faragtak, és háromféle V8-as motort is kínálnak hozzá. Van egy régi vágású 7 literes V8-as szívómotor, egy modernebb, a Corvette LT1 blokkján alapuló 6,2 literes V8-as, illetve egy 5,7 literes nyolchengeres, egy 2,9 literes Whipple kompresszorral. Teljesítmény-adatokat nem írtak, de a kompresszoros motor teljesítménye simán túllépheti az ezer lóerőt is. A hajtáslánc egyébként egy Turbo 400 típusjelzésű háromfokozatú automata váltóban folytatódik.

A Chevrolet terveiben összesen 69 ilyen COPO Camaro elkészítése szerepel, de ez épp elegendő is lesz arra, hogy ellássák a fél Funny Car mezőnyt a típussal – azokat, akik nem a rivális Mustang mellett döntenek.