Luxusmárkát alapít a Hyundai

2015.11.04. 13:00

Évek óta hallani, hogy a koreaiak is saját luxusmárkát építenének, de eddig nem volt elegendő modell egy teljes palettához. Ám úgy néz ki, ezen is kész változtatni a Hyundai: hat Genesis típust ígérnek az évtized végéig, a jelenlegi kettő helyett.

Már arról is született döntés, hogy a jelenleg használt szárnyas Genesis jelvény egy karcsúbb változatát használják majd, típusjelzésként pedig az európai konkurenciához hasonlóan betű-szám kombinációkat használnak majd. A legnagyobb modell a G90 nevet kapja majd, és a számozás tízenként ugrik majd, azaz a G80, G70 és G60 típus is biztosan lesz. A pontos terveket egyelőre nem közölték, de valószínű, hogy a konkurenciához hasonlóan legalább háromféle méretű szedánt kínálnak majd – ebből kettő, az aktuális Hyundai Genesis, illetve az egy számmal nagyobb Hyundai Equus ma is létezik – és biztosan lesz egy vagy két szabadidő-autó is. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Genesis Coupé is megmarad-e a luxusmárkánál, vagy inkább a Hyundai kínálatba fésülik bele egy névváltás után.

A Genesis új választékának tervezését az a Luc Donckerwolke vezeti majd, aki korábban a Lamborghini majd a Bentley vezető tervezőjeként vált ismertté, de a Kia elnöke, Peter Schreyer is részt vesz majd a hatalmas feladat végrehajtásában. A két híres formatervező szakember első dolga az lesz, hogy markánsabb stílust találjon a Genesis luxusautók számára.