Nem egészen egy perc: 30 millió

2015.12.23. 17:43

Gondoljunk bármit az ilyen jellegű méreckedésről, minden valamire való sportos autónak van egy körideje a Nordschleifén. Az elmúlt napokban két melldöngetés is körbejárta a netet, a BMW M4 GTS, illetve a Renault Clio RS 220 Trophy másodpercvadászata.

Összehasonlítani őket nem teljesen fair, pedig sok hasonlóságot mutat két köridő-rekorder: egyrészt kategóriájuk hagyományosan leggyorsabbjairól van szó, másrészt mindkettő megosztja a keményvonalas rajongókat. Az M4-es elsöprő erejű turbómotorját, amely a GTS-ben vízbefecskendezéssel 493 lóerőt tud, sokan a dicsőséges szívómotorok sírrablójának tartják, míg a Clio RS-ben a dupla kuplungos automata, pontosabban a kézi váltó hiánya borította ki a típus ortodox hívőit. Talán a huhogás elcsitítása is szerepelt az indokok közt, hogy letegyék ezt a két köridőt, mert a számok azt bizonyítják, mindkét autó pokoli gyors.

A Clio RS 220 Trophy a típusmegnevezésben szereplő lóerőmennyiséggel gazdálkodik, ami nem kevés, de a pilóta, Christian Gebhardt, aki a 8 perc 23 másodperces időt elérte vele, inkább az elektronikus differenciálzárat, illetve a Trophy ültetett, keményített futóművét emelte ki, amikor arról kérdezték, hogy lehet ilyen gyors ez a kis vacak. Ezzel a Clio RS, amely mindig is a kategória élvonalába tartozott, legfőbb ellenfeleit, az adatai alapján erősebb Mini JCW-t (12 másodperccel), az Opel Corsa OPC-t (17 másodperccel), illetve az Audi S1-est (18 másodperccel) utasította maga mögé a Sport Auto csoporttesztjén. Vagyis a kis Renault jogosan mondhatja magát a leggyorsabb hot hatchnek, automata váltó ide vagy oda.

Ehhez képest az M4 GTS majdnem egy egész perccel ért körbe gyorsabban, 7 perc 28 másodperc alatt, amiről fedélzeti videót is közölt a BMW. Egy perc különbség még a 21 kilométeres Nordschleifén is elképesztő, áthidalhatatlan szakadék, amit többek között a pálya lóerőkért kiáltó hosszú egyeneseiben szedhetett össze a kiapadhatatlan motorerővel gazdálkodó M4-es. Szép kört sikerült összeraknia a sofőrnek, hosszú szakaszokon 200 fölötti sebességgel, a Fuchsröhrében még a 260-ba is belenyal.

Ha azt nézzük, hogy a Clio RS 220 Trophy ára tíz, az M4 GTS-é pedig negyven millió környékén mozog, könnyű kimatekozni a különbséget. Ha valakinek meg is érné a BMW a felárat, rossz hírünk van: már mind a hétszáz tervezett példány elkelt.