Alázatosabbra vált a VW

2015.12.25. 07:19

A dízelbotrány hatására lecseréli a VW a hosszú éveken át használt Das Auto szlogent. A hirdetéseken helyette egyszerűen azt fogják odaírni: Volkswagen.

A Volkswagennél nagyon iparkodnak, hogy a teljes megújulás friss illatú üzenetét közvetítsék. Napokkal a dízelbotrány kipattanása után szimbolikusan eltávolították a vezért, a csoportot éveken át irányító ambiciózus Martin Winterkornt, majd további számos fontos posztra új embereket ültettek. Eleinte nem mindig sikerült jól a kommunikáció, de a birodalmi méretű szervezet most egy szerényebb, alázatosabb irányba vezető új vágányra váltott. A folyamat egyik első lépése a Das Auto szlogen lecserélése.

Mindez nemrég egy zártkörű tanácskozáson hangzott el a kétezer vezető pozíciót betöltő meghívott egyike szerint. A Porschétől érkező új vezér, Matthias Müller szemmel láthatóan el szeretne távolodni a nyíltan világelsőségre, uralkodó szerepre törő autógyártó imidzsétől, amelynek arrogáns megtestesítése volt a Das Auto. Az új jelszó, amely maga a márkanév, nem vall élénk fantáziára. Érezni, hogy meg akarnak szabadulni a múlt terhétől, ha majd eszükbe jut egy jobb, ráérnek még lecserélni.

Olyan lépésekkel együtt, mint például az autószalonok előtti erődemonstráció, a Group Night eltörlése, sikerülhet középtávon új arculatot varázsolni a Volkswagennek, ami előfeltétele az összezuhanó amerikai eladások újjáépítésének.