2016.01.14. 12:22

Éppen egy évvel ezelőtt, szintén a Detroiti Autószalonon rántotta le a leplet az új GT-ről a Ford. Az amerikai gyártó akkor még csupán tanulmányként mutatta be a lassan egy évtizede nem gyártott modell utódát. Kicsivel később az is kiderült, hogy nem lesz olcsó mulatság az újdonság, ráadásul nem is veheti meg akárki.

Az azóta eltelt egy esztendőben nem tétlenkedtek a gyáriak, és az idei detroiti kiállításra ismét elhozták a GT-t. Aztán a motorauthority.com kérdésére meg is erősítették, hogy ez bizony már igencsak közel áll a sorozatgyártáshoz. Akár véglegesnek is nevezhetnénk, de a fejlesztés még nem zárult le teljesen, így kisebb módosításokra továbbra is van lehetőség.

Sőt bizonyos változtatások és finomítások még folyamatban is vannak. Bár Matt Leaver, a Ford Performance Communications szakembere szerint jelenleg is teljesen járóképes és használható a szupersportautó, azt azért gyorsan hozzátette, hogy bizonyos beállításokon és a szoftver pontosításán is dolgoznak még a mérnökök.

A hírek szerint egyébként a tavalyi tanulmányhoz képest nem túl sokat változtattak, mire eljutottak a mostani prototípusig. A nagyobb külső tükrökre a közlekedésbiztonság érdekében volt szükség, és a lámpákat is átfaragták egy kicsit – ez szinte észrevehetetlen. Hatékonyabb lett a hűtés, és a hátsó diffúzornak köszönhetően a leszorító erő is megnövekedett. A motor műanyag burkolatot kapott, Ecoboost felirattal. Ha pedig már itt tartunk: ikerturbós V6-osról van szó, 630 lóerővel és 730 newtonméteres csúcsnyomatékkal.

A cél természetesen az, hogy a klasszikussá nemesedett GT40 és a kétezres évek eleji GT méltó utódot kapjon. A rajongók már nagyon várják, és vélhetően valamelyik nagy autószalonon már idén felfedik a valóban teljesen kész Ford GT-t. A forgalmazás is megindulhat még ebben az évben.

Fotók: gtspirit.com

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!