A Ferrarinak nem jött be?

2016.01.15. 12:21

A Ferrari alapos felkészülés után tavaly októberben lépett be a tőzsdére. Akkor a vállalat összes részvényeinek kilenc százalékát dobta piacra a Fiat-Chrysler csoport, de már ez is 893 millió dolláros bevételt jelentett. A bevezetéskor egy-egy kis szeletnyi Ferrariért 52 dollárt kellett fizetni, mára azonban 42,67 dollárra csökkent a részvények értéke.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy itt a világvége az olasz sportkocsigyár számára, de kezdhetnek azon gondolkodni, hogy mivel tudják feljebb piszkálni értékpapírjaik árát. A téma nyilvánvalóan nagyon foglalkoztatja Sergio Marchionnét, a Ferrari elnökét – és egyben a Fiat-Chrysler vezérigazgatóját - is. Ő jelen pillanatban azt fontolgatja, hogy a termelésen emelnének.

Egészen mostanáig évente hétezer példány körül mozgott a gyártás, ezt azonban egy közelmúltbéli bejelentés alapján 2019-re kilencezerre emelnék. Éppen ez az a szám, amit most újragondolnak, de alaposan fel kell mérniük a lehetőségeket. Nyilván sem tömegcikké, sem olcsóvá nem szeretnének válni. Marchionne azt mondja, a Ferrari alapításakor az volt a vezérgondolat, hogy mindig csak egy autóval kevesebbet gyártsanak, mint amennyire kereslet lenne. Ez a szabály szerinte most is eredményre vezethet.

Mindezt figyelembe véve nem kell tehát attól tartanunk, hogy minden utcasarkon Ferrariba botlunk. És ha lesznek is bizonyos modellek, amelyek a megszokottnál magasabb példányszámban készülnek, a csúcsgépek továbbra is erősen limitáltak maradnak. Ráadásul ezek birtoklásához az sem elég, ha valakinek átkozottul sok pénze van.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!