2016.01.16. 09:03

Hibrid technológiára épülő hobbiterepjárót leplezett le a Detroiti Autószalonon a Volkswagen. A Tiguan GTE Active Concept tanulmány a moduláris, keresztmotoros MQB padlólemezre épül. A gyáriak szerint a modell érdekességét az összkerékhajtás adja.

A Tiguan GTE orrába egy 150 lóerős, benzines turbómotort építettek, ugyanakkor az első tengelyen egy 54 lóerős, hátul pedig egy 115 lovas villanymotort is elhelyeztek. Alapesetben elektromos hajtással közlekedik az autó, méghozzá hátsókerekes üzemmódban. Ahol ez már nem elegendő, ott bekapcsol az első tengelyen elhelyezett villanymotor is. A vezető természetesen maga is kapcsolgathat a 4Motion Active Control segítségével. Ami a hatótávot illeti, tisztán elektromos üzemben 32 kilométer megtételére képes a Tiguan GTE, de a benzinmotorral megtámogatva 933 kilométert is elmegy.

A tanulmányautót egyébként gesztusokkal vezérelhető információs és szórakoztató rendszerrel is felszerelték. Ehhez 9,2 colos képernyő társul, nincsenek viszont nyomógombok és kapcsolók. Ehhez a berendezéshez természetesen különböző adathordozókat és mobiltelefonokat is csatlakoztathatunk. Emellett pedig például a terepezést segítő adatok is megjeleníthetőek rajta.

Maga az új Tiguan tavasszal jelenik meg a német piacon, majd hosszított tengelytávval az Egyesült Államokba is eljut. A GTE Active Conceptből azonban még nem tudni, mikor lehet sorozatgyártású modell.