Vázlatokon az új terep-Škoda

2016.02.02. 11:47

Alighanem erre gondoltak a Škodánál, amikor azt írták, hogy valami nagy készül – a 4,7 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,68 méter magas autó kétségtelenül a legnagyobb eddigi Tiguan-származék.

Úgy tudjuk, a VisionS is az MQB padlólemezre épül, viszont jó húsz centivel hosszabb, mint a második generációs Tiguan, így három üléssor is elfér benne. A tanulmány-változat így hat üléses, de ha lesz szériamodell, abban valószínűleg egy hetedik ülőhelyet is kialakítanak. Azért a feltételes mód, mert a korábbi hírek alapján egy rövidebb terep-Škodát vártunk, amely méreteiben közelebb áll a Tiguanhoz. Ám lehet, hogy a VW csoportnál, felismerve, hogy nem feltétlen hasznos, ha több márka is ugyanazt kínálja, hasonló stratégiát választottak, mint a Superb-Passat párosnál. Azaz a cseh márka modellje nagyobb de egyszerűbb kivitelű lesz, mint a Tiguan – ezzel egyben a hasonló kompakt szabadidő-autók közül ki is lóg majd.

A vázlatokból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hisz az arányok nem feltétlenül felelnek meg a majdani kézzel fogható autónak. Az viszont látszik rajta, hogy a Škoda tervezői már egy újabb orr-résszel kísérleteznek – markánasbb hűtőráccsal és alacsonyabb LED-es fényszórókkal – ugyanakkor az autó többi részletére azt mondanánk, ha udvariasan akarnánk fogalmazni, hogy Volkswagenesen letisztult, talán túlságosan is. A vízszintes övvonal és a hátrafelé alig ereszkedő tetővonal fegyelmezett, de nem különösen mozgalmas összhatást kelt. Szerencsére az autó hátuljára jutott legalább egy érdekes ötlet, az éles, térbeli hátsó lámpa-pár.

Elképzelhető persze, hogy élőben ennél sokkal jobban fest majd a Škoda szabadidő-autó, amelyet a Genfi Autószalonon ugyan még csak tanulmányként mutatnak be, így még lesz idő csiszolni a részleteken, ha a közönségnek nem tetszik valami. Úgy tudjuk, ha nagy módosításokra nem lesz szükség, a Kodiak néven emlegetett szériaváltozatot akár már az őszi Párizsi Autószalonon megmutathatják.