Hetes BMW, kétliteres fogyasztással

2016.02.17. 06:13

Nemrég az M-es hetesről számolhattunk be, de nem ez a sorozat egyetlen újdonsága. Leleplezték a hibrid 740e változatot is, a hedonista autózás jövőjét. A 2,1 literes fogyasztási adat ugyan egy cseppet megtévesztő, ahogy a 326 lóerő csúcsteljesítmény is, bár bizonyos körülmények közt, átmenetileg mindkettő elérhető, és így nyilván egyszerűbb elfogadtatni, hogy ebbe a változatba már csak négyhengeres motor jutott.

Igaz, abból egy elég jó erőben levő példány, a 258 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú kétliteres, amelyet már számtalan kisebb modellből ismerünk. Emellett egy 113 lóerős villanymotor került még a hajtásláncba, 250 Nm maximális nyomatékkal, így akár 326 lóerő is rendelkezésre áll, persze ha az akkumulátor-csomagban épp van elég töltés. A konnektorról tölthető akkucsomag a hátsókerék-hajtású modellben 40, az összkerék-hajtású változatban 37 kilométernyi tiszta villanyautózást tesz lehetővé. A hajtás működését befolyásoló eDrive rendszer automata állásában 80 km/h-ig haladhat az autó csak elektromos üzemben, de létezik egy MAX eDRIVE állás is, ahol 140 km/h-ig lehet gyorsítani, mielőtt bekapcsolna a benzinmotor. Ha viszont elfogyott a töltés, akkor a továbbiakban már csak a benzinmotor amúgy emberes teljesítménye áll a sofőr rendelkezésére. Ilyenkor már aligha sikerülhet 5,7 másodperc alatt elérni a százas tempót.

A 2,1 literes fogyasztás száz kilométeren valószínűleg szintén úgy értendő, hogy ennyit kér az autó az első száz kilométeren, miután teljesen feltöltöttük az akkumulátorokat, miközben a villamos energia költségét ez a számítás nagyvonalúan nullának tekinti. Persze ha kiszámoljuk a benzinmotor fogyasztását, akkor is 3,5 liter jön ki 100 km-en, ami azért egy ekkora autótól még mindig igazán jó értéknek tűnik, bár ha ilyen olcsón szeretnénk autózni, akkor a négyhengeres motor teljesítményének is csak egy töredékét használhatjuk ki.

A BMW azt ígéri, nem ez lesz az egyetlen iPerformance modell: később számos autóba kerül hasonló benzin-elektromos hajtáslánc, ahol az elektromos hajtásrész a dinamika javítására és a fogyasztás mérséklésére egyaránt használható. A 740e-t elsőként a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd megcsodálni, bár ez tipikusan az a fajta jármű, ami álló helyzetben nem mutat sokat – a feliratokon kívül az egyetlen jellegzetessége, amely megkülönbözteti a hagyományos hajtásláncú7-es BMW-ktől, az a hűtőrács függőleges rúdjai közé rejtett kék dekoráció.

Wellness hétvégék belföldön

Kényeztető wellness csomagok, stresszűző programok és szórakozás. Töltődjön és szépüljön itthon!

Ciprusi hangulat

Élettel teli tengerparti sétányok, hangulatos óvárosi részek. Cipruson minden adott egy felejthetetlen nyaraláshoz.