Arashtól retteghet a Koenigsegg?

2016.02.21. 08:22

Az Arash Motor Company rég nem hallatott magáról. Legutóbb 2008-ban mutattak be egy sportkocsit. Az AF10 igen szoros rokonságot mutatott a Ferrari Enzóval, motorját azonban egy Corvette-től kölcsönözte. Most újra bejelentkeztek, és úgy tűnik, az elmúlt éveket nem láblógatással töltötték.

Az idők során ugyanis összeállítottak egy brutális erejű hibridhajtást. Az alapot egy 6,2 literes V8-as adja, amelyből már önmagában is kiszuszakoltak 900 lóerőt és 1200 newtonmétert. Ehhez társul még négy villanymotor, amelyeknek 1180 lóerő az összteljesítménye, 1080 newtonméter a nyomatéka. A rendszer összességében 2080 lóerőre és 2280 Nm-re képes a gyáriak szerint. Váltóból hatgangos kézit vagy automatát is választhatunk.

Ezzel a konfigurációval a 0-100 km/h-s sprint időszükséglete három másodperc alatti, bár pontos adatot nem hoztak nyilvánosságra. A végsebesség 323 km/h körül alakul. Az autó tömegéről egyelőre nincsenek adatok. A katalógusban szereplő számok azt mutatják, hogy a Koenigsegg One:1-nél is durvább lesz a brit sportkocsi, bár menettulajdonságokban úgy tűnik, nem lesz trónfosztás.

Az AF10 mellett egy visszafogottabb változattal is készül az Arash. Az AF8 érdekes módon nagyobb, hétliteres V8-ast kap, azonban ott 550 lóerővel és 645 newtonméterrel is megelégszenek. Mindkét modellt a márciusi Genfi Autószalonon mutatják meg a nagyközönségnek. Míg az AF8 nagyjából 350 ezer fontba, azaz 140 millió forintba kerül majd, addig az AF10-ért rendesen felextrázva akár 1,2 millió fontot (majd félmilliárd forintot) is elkérnek.

Végül pedig hallgassunk egy kis Arasht:

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.