Kiszivárogtak az Audi tervei?

2016.02.24. 12:13

Az Autobahn hozta nyilvánosságra a fotót, amelyen az Audi 2017-es és 2018-as autóbemutatási menetrendje látható. És bár semmi nem igazolja, hogy a rossz minőségű kép valóban az Auditól származik, ami rajta szerepel, az meglehetősen hihető.

A menetrend szerint jövőre érkezik az új A5 és S5, tavasszal a kupé, nyáron pedig a Sportback és a kabrió. Ezen felül szintén tavaszra érkezne az R8 Spyder és a TT RS kupé, majd ősszel az SQ7, az RS3 szedán és a Q7 e-tron. Ám ennél is érdekesebb, hogy a 2018-as dátum alatt mi szerepel. Az ábra azt mutatja, hogy három modellt váltanának le, az A6-ost, az A7-est és az A8-ast – ezek nyilván szoros rokonságban állnak majd – elkészítenék az RS5 Coupé utódát, és még három, jelenleg nem létező modellt.

Ott szerepel a listában az R8 V6 neve, ami egy régi kérdést válaszolna meg. Jelenleg ugyanis csak 5,2 literes tízhengeres motorral készítik az R8-ast, ami több piacon is kényelmetlenséget okoz. Elsősorban persze Kínában, ahol négy literes hengerűrtartalom felett jelentősen nőnek a személyautók fenntartási költségei. A legtöbb gyártó valamilyen módon már reagált a problémára – az Audi is több sportmodelljébe épít dupla turbós, négyliteres V8-ast – de az R8-ból még nem készült megfelelő változat. És úgy tűnik, a nyolchengerest nem is tervezik beleépíteni, helyette inkább egy turbófeltöltéses V6-os kerül a középmotoros sportkocsiba. Várhatóan ugyanaz a motor, amelyet az RS5-ösbe is szánnak – úgy hallani, ez legfeljebb három literes lesz, de valamivel több, mint 400 lóerős.

A másik két, rejtélyesen hangzó típusjelzés a Q8 – ez logikusan valamiféle terep-kupé lehetne, a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé ellenfele – illetve a C-BEV rövidítés, amely valószínűleg csak valamiféle fejlesztési kód. Ha tippelnünk kéne, valamiféle BMW i3 riválisra gondolnánk, amely elektromos, vagy konnektoros hibrid hajtással készülne. Egy ilyen modellre most nagy szüksége van az Audinak, főképp az Egyesült Államokban, ahol a dízelbotrány hangos sajtója komolyan megtépázta a márka hírnevét.